Zelfde vraag, waarom zou je haar binnen willen zetten? En op stal heb je haar dan alleen staan of ook samen met je ruin?
3.5 maand is inderdaad vroeg om een veulen te spenen. Had je daar een reden voor? Iedereen heeft andere meningen over afspenen, ik vind dat je het per situatie moet bekijken. Mijn ruin is afgespeend toen hij precies 4 maanden was ( dus twee weken later als die van jou) dit was ook erg vroeg, maar de merrie moest ontzettend inleveren op het veulen, werd mager ondanks goed bijvoeren. mijn veulen was erg zelfstandig verder, stond samen met mijn merrie en zijn moeder vanaf 8 weken en hij liep daar tussenin ergens of stond ook wel regelmatig 100m verderop in de wei. Hij dronk goed en at ook voldoende hooi + brokken. Heb hem afgespeend en bij mijn merrie gezet, heeft daar ook nog even mee in de stal gestaan en daarna in de stal ernaast ( kon wel zien/ruiken) snachts en overdag samen buiten. Met 7 maanden is hij samen komen te staan met een leeftijdsgenootje in een loopstal. Paard is sociaal naar mens en dier en heeft er nooit een probleem bij gehad zo vroeg afgespeend te zijn, is ook niet ingevallen zoals sommige veulens wel doen bij afspenen ( ook vaak als ze wel ouder zijn ) doordat hij van begin af aan regelmatig bij zijn moeder was weggeweest en mijn merrie ook al kon heeft hij geen moment onrust gehad, hij vond het prima zolang er maar een ander paard in zicht was zodat hij niet helemaal alleen was op stal.