omdat onze minishet merrie vanmorgen is overleden, zoeken wij nu dringend een pleegmoeder voor het veulentje van 3 weken. het mag ook een merrie met veulen zijn die als opvoedmoeder kan helpen!
Ze is ook al aan gemeld bij de Moederloze Veulencentrale, maar aangezien erg weinig/geen (mini) shetlanders daar aangemeld deze oproep.
ik kan nu niets voor je betekenen maar morgenochtend ga ik gelijk voor je bellen, ik ken een shet wiens veulen dit weekend is overleden, ik weet alleen niet of ze melk heeft. ik laat het je morgenochtend weten.
kasi
Geplaatst: 14-06-11 08:22
Hallo, als je bij Shetlandstal Liebas kijkt, daar is zondag een veulentje dood geboren, en ze bieden die merrie aan als pleegmoeder! Kijk op www.shetlandponyweb.nl en dan onder shetlandstallen, Stal Liebas. Hopelijk heb je hier wat aan! Ik wens je heel veel sterkte! Groetjes
sass79
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-11 10:21
@kasi daar zijn we al geweest gisteren, met deze merrie ging het niet. maar bedankt voor de tip.
Ik heb wel een shetlander staan die altijd fokmerrie is geweest. Wellicht is zij geschikt om als pleegmoeder te dienen? Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar wellicht kunnen we het proberen? Ik PB je mijn nummer even.
nou dat wordt wat! Ik heb hier wel een lief shetlandruintje lopen die altijd voor alles en iedereen lief is maar hij geeft geen meld. En een merrie die destijds wel eens een pleegveulen heeft gehad en nu eigen veulen van half mei, maar dat is een c pony.