Ervaring met onjuiste cyclus?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mondesire

Ervaring met onjuiste cyclus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:28

Ik weet niet of ik hier goed zit, of dat ik dit topic beter bij medisch kan voorleggen. Ik wil dit seizoen mijn 14 jarige merrie laten dekken. Zij heeft 5 jaar geleden ook al een veulen gehad, en dit jaar wilde ik het graag weer proberen. Nu weet ik dat het 5 jaar geleden ook al een probleem was om haar drachtig te krijgen, maar toen hadden we haar naar de Dalhoeve gebracht en weer opgehaald nadat ze drachtig was. Nu blijkt het dit jaar weer niet makkelijk te gaan, sterker nog, het inseminatiecentrum heeft er een hard hoofd in. Haar cyclus blijkt niet zo te lopen als bij andere paarden. De ene keer heeft ze een goed ei, maar blijft haar baarmoedermond helemaal dichtzitten waardoor er een bak met vocht in dr baarmoeder zit, de andere keer groeit het eitje niet groot genoeg en is het dus al vroeg weg.

Eigenlijk wil ik weten hoe groot mijn kansen zijn. Zijn er mensen die ook zulke merries hebben, en waren zij uiteindelijk wel drachtig geraakt? Ik weet bijna zeker dat het vijf jaar geleden hetzelfde probleem was, maar is dit dan een "lucky shot" geweest, of bestaat er gewoon de kans dat ze wel nog een keer drachtig raakt? Ze staat nu ook gewoon thuis, en ik breng haar om de zoveel dagen heen. De vorige keer stond ze echt bij de Dalhoeve dus hielden ze haar iedere dag in de gaten. Zal hier het probleem misschien kunnen liggen? Graag hoor ik jullie ervaringen met dit soort gevallen...

clara

Re: Ervaring met onjuiste cyclus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:06

Heb je de merrie al eens goed inwendig laten onderzoeken? Of er geen afwijkingen/ vergroeiingen zijn van de baarmoeder/ eierstokken? En is er al eens een slijmmonster van de baarmoeder genomen, kan zijn dat ze een infectie in de baarmoeder heeft.