mijn merrie lag pas een aantal keer te persen zonder dat er iets kwam. En net lag ze te persen en kwam er vocht mee. Maar verder is ze erg rustig in haar doen en laten. Zou het ook urine kunnen zijn wat ze uit perst? Ik heb al veel dragende merries mee gemaakt maar zo iets nog nooit. Ik zit het nog even af te kijken nu ze nog zo rustig is, anders bel ik z de DA.
Pfff, ik zou weleens wille weten hoe hoog nu mijn hartslag is van de spanning..
Maar kennen jullie dit, merrie rustig met persen en vocht?
dat is jammer dat je geen idee hebt.. Ik heb pas de DA aan de telefoon gehad over dat ze 'droog' aa het persen was. Maar toen zei hij wel dat het erger was als er vocht uit kwam. Dus ik ga maar eens bellen.. Ik weet nu ff echt niet wanneer ik het goed doe.
zolang ze og geen duidelije weeen heeft zou ik meniet druk maken heeft ze dit wel dan zou ik even de da bellen dan kan het zijn dart het veulen verkeerd ligt .( is een van de vele dingen die mis kunnen zijn )
maikeltje
Geplaatst: 07-05-11 01:39
Beter een keer teveel gebeld dan niet en het gaat mis denk ik. Hou je ons op de hoogte wat de DA heeft gezegd?
de DA zei me dat het kan dat het veulentje niet helemaal lekker lag en dat ze bij het persen urine mee er uit perste.. Ik heb op aanrade van de DA een stukje met haar gewandeld en ze is nu niet 100% rustig maar wel te rustig eigenlijk om te bevallen. Maar ik ben nu wel meer gerust.
nee dat wil zeggen dat het veulen even met een beentje verkeerd lag.. En dat ze daardoor pers drang kreeg.. Maar de dierenarts zei dat het dan nog wel een week kan duren.
friesiszwart