Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sancha schreef:Oops, compleet overheen gelezen sorry!
Succes en sterkte met de nachtrust! Heb je iemand die het af en toe kan overnemen?
Masada schreef:Wat ik mij afvraag bij veulens die door hun moeder verstoten zijn is het volgende:
Wellicht is het veulen niet gezond(wat dus inderdaad zo is bij dit veulen) en is dat de reden dat de merrie het veulen niet wil zogen. Hoe goed bedoeld ook van de TS, mogelijk gaat het veulen het toch niet redden.
Een voorbeeld was ook ijsbeertje Knut. Moeder ijsbeer heeft waarschijnlijk geweten dat Knut niet goed was en hem daarom verstoten. De afloop van Knut kennen we denk ik allemaal.
Nogmaals, petje af hoor dat er mensen zoals de TS zijn die de zorg voor zo'n verstoten veulen op zich nemen, maar ik wilde toch hier een nuancering plaatsen.
potverdikkie schreef:Het is regelmatig ook zo dat de mensen zelf merrie en veulen niet met rust kunnen laten. Sommige merries zijn niet van al die aandacht en mensen gediend en stoten daarom het veulen af. Ook kan een reden zijn dat de bevalling zo pijnlijk is geweest dat de merrie daarom niets van het veulen wilt weten.
Er zijn legio redenen waarom een merrie een veulen niet accepteerd!
succes met het opvoeden!, en hou hem paard!
Sita_ schreef:We zitten straks dus in hetzelfde schuitje, ik wens jou ook heel veel succes!!!
timokyana schreef:jesterlover,top dat je je zo inzet!
Zou je alleen iets meer willen vertellen?Ik heb gelukkig geen ervaring met een flessen veulen,maar vraag me af hoe jij het veulen nu houd.Staat hij wel bij andere paarden?Staat hij buiten?Etc etc.
Ik ben erg benieuwd wat het beste is om voor een flessen veulen op te groeien zodat hij later ook in zijn sociale ontwikkeling niets te kort gaat komen.
Ben erg benieuwd naar je foto's!
Slaap lekker