mijn shetveulen is 3 en een halve week geleden geboren, (hengstje) maar bijt overal aan. is dit iets om aan te werken of doet hij dit om dingen te ontdekken?
Ze bijten overal op om te ontdekken. als hij jou bij moet je dat niet goedkeuren, zijn moeder keurt het immers ook niet goed als hij haar bijt. Het is een manier om grenzen te leren kennen en om alles in zijn omgeving te onderzoeken.
Wegduwen en duidelijk nee zeggen. Als hij doorgaat een zachte tik op de neus. Klinkt zielig, maar na twee keer weten ze heel goed wat je bedoelt. Als het een heel bang veulen is dan zou ik ervoor kiezen om de tik achterwege te laten en alleen weg te duwen, die zijn daar al voldoende van onder de indruk.
van de winter moesten ze op stal en alles wat ze zag (waterbak) begon ze aan te knagen. toen hebben we van buiten anti-bijt spray erop gesprayt en ze heeft er nooit meer aan geknaagt. ze kon beter aan het kuil of stro 'knagen' haha
okee, nou, het grootste probleem is dat ie aan je kleren en schoenen knaagt en als je hem wegduwt gaat ie steigeren gelukkig is het een shet en kan ik em nog wel aan, maar het is wel irritant
Sjors
Geplaatst: 05-05-11 11:52
kchristi schreef:
okee, nou, het grootste probleem is dat ie aan je kleren en schoenen knaagt en als je hem wegduwt gaat ie steigeren gelukkig is het een shet en kan ik em nog wel aan, maar het is wel irritant
op je kleren en schoenen zou ik geen anti-bij spray sprayen