hoe een camera online op internet zetten? help me.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

hoe een camera online op internet zetten? help me.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:47

hoi
ja ik ben wat dat betreft echt een leek.

maar sinds het weekend heb ik wel een camera in de stal hangen bij mijn drachtige merrie die eind juni moet bevallen.
ik ben al apetrots op mezelf dat ik de camera werkend kreeg en ook nog eens beeld op het schermpje had :o :D
en jaaa met geluid :D

maar nu het volgende, ik zou haar graag online op internet willen hebben.
maarja hoe moet dat?

de pony staat op een boerderij waar bij de stallen zelf geen internet verbinding is.
voor aan de boederij is er wel internet verbinding.

wie oh wie zou mij kunnen helpen.
en hou er rekening mee ik ben echt een leek hierin.
dus graag duidelijk uitleg.

alvast bedankt lieve bokkers :o :D

edit: ik heb een laptop van Acer een extensa 5230E
met windows vista

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:49

Zou je graag willen helpen maar ben helaas ook digibeet. Mijn man heeft vorige week een IP camera geïnstalleerd en dat had nogal wat voeten in aarde. Dat had er trouwens meer mee te maken dat er geen draadloos netwerk voorhanden was. Ik weet wel dat er n soort helpdesk was hoe eea te installeren, een extra service van deleverancier (foscam camera).
Verder zijn er hier op Bokt een aantal topics over camera's, daar stond ook eea in. Hoop dat je er een beetje iets aan hebt en anders toch ff n professional inschakelen? Veel succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:29

Met een homeplug, router met een homeplug in het stopcontact, en de camera met de andere homeplug in het stopcontact. Kan alleen als de stroomvoorziening in de stal en in de boerderij vanaf dezelfde electriciteitsmeter gaat.
Anders een acces point aanleggen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:37

ik was gister bij de mediamarkt (nieuwe digitale camera kopen) en ik heb meteen gevraagd hoe dat nou zat met een camera online op internet.
nou ik kreeg als antwoord dat dat heel moeilijk wordt en dat het meestal niet gaat.
je hebt een speciale camera nodig met ......?? even naamm kwijt.

en daar hadden hun maar 2 camera's van.
de goedkoopste was 150 euro.

dat vind ik zonde van me geld en heb een camera al in de stal hangen. werkend :P

ik denk dat ik het maar zo laat. het is ook maar voor 1 veulen en wil er geen berenkosten aan hebben aan die camera''(s)
ik ga voor de zekerheid toch nog wel voor een birthalarm.

bedankt voor de reactie's

Anoniem

Re: hoe een camera online op internet zetten? help me.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:39

huh, zo moeilijk is het echt niet hoor.
zoals Neon zegt met homeplug gaat het super .

Wat je dan dus doet is internet via electriciteitsnetwerk.
Je doet 1 stekker met snoertje aan je router en in het stopcontact. De andere doe je in stal in het stopcontact en met het snoertje aan de camera.
voila ....

Of een wireless camera en dan een accespoint in stal maken ( zo hebben we het gedaan)

kijk maar eens op de site van Foscam, daar staan veel voorbeelden hoe het werkt en ze hebben goede goedkope cameras

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:44

Je hebt een ip-camera nodig, of een gewone camera met een dazzle naar je computer, maar dan moet je vaak ook beschikking hebben over 2 computers, omdat je er al eentje bij je camera moet zetten.