Veulen afpakken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meliss25

Veulen afpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 10:19

Hallo,

Ik heb 2 minimerries, Janneke en Zelly. Janneke is vrijdag bevallen van een merrieveulentje, maar nu lijkt het of Zelly deze van haar wil afpakken. Ze drijft ze uit elkaar en houdt het veulen bij haar en de moeder mag er dan niet meer bij komen. Janneke probeert dit wel en dit gaat nog met best wel wat geweld daarom hebben we Zelly maar bij moeder en dochter weggehaald. Normaal is Zelly de baas en dat is geen probleem. Wat moet ik nu doen? Wanneer kan Zelly weer bij ze of moet ik het ze uit laten vechten? Zelly is ook drachtig maar dit veulen komt pas rond juli/augustus. Zelly heeft vorig jaar ook een veulen gehad en voor Janneke is dit de eerste.

Melissa

Akhal_Teke

Re: Veulen afpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:21

Ik zou ze direct uit elkaar halen. Straks raakt het veulen verzwakt omdat het niet genoeg binnenkrijgt. Wacht tot de ander is bevallen en zet ze dan weer samen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:22

helemaal eens met akhal_teke!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:28

Ik heb het zelf ook eens gezien, een merrie die al een veulen had heeft meteen na de geboorte het veulen van een andere(allerlaagste in rang) gejat, merrie kon er niks aan doen...
Toen heb ik ze maar apart gezet. Dat lijkt me ook het beste om te doen, straks heb je gewonden...