Slijmprop?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Slijmprop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 14:54

Wie kan mij helpen????

Mijn merrie is vandaag 323 dagen drachtig en toen ik toen straks op stal aankwam en haar controleerde (doe ik elke keer als ik er ben (nu zo'n 3x per dag) vond ik dit in haar vulva:

Afbeelding

Is dit de bekende slijmprop? Het is in ider geval echt slijm en bruin/rood....

Helaas kan ik erg weinig vinden over de slijmprop dus vandaar dan ook mijn vraag!

Wie kan me verder helpen? Dit is voor deze merrie haar eerste veulen, voor mij word het de 3e maar ik heb helaas geen vergelijkingsmatriaal meer van de andere drachten (ga ondertussen mn berichten maar eens uitspitten want ergens herinner ik me dat ik al eens iets over een slijmprop heb gevraagd maar dat is zeker 4 jaar geleden)

Alvast bedankt!

Muzefee

Re: Slijmprop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:00

Ik kijk heel gek naar die foto, maar waar zie je de slijmprop precies?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:08

Beetje rechts bovenin, is maar een klein stukje hoor en niet alles.... Zaten nog wel meer van deze stukjes maar ben er verder maar niet aangekomen. Is ook een beetje uitgeveegt dus geef toe dat t niet een hele duidelijke foto is.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:11

Ja dat zou heel goed DE slijmprop kunnen zijn :-) Spannend hoe is je merrie verder ???

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:12

Zoiets zit sinds Bridie's bevalling ook aan de stalmuur. Het zou mij niet verbazen als dat de beruchte slijmprop is.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:14

Ik denk dat dit idd een slijmprop betreft. Dat betekend dat de bevalling gaat naderen. Maar t kan ook nog even duren. Niet iets om je zorgen over te maken! Ff aankijken en anders da bellen tijdens spreekuur.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:18

Oké, kan er nu wel iets in zien jah. :)

Maar als de slijmprop eruit is kan de bevalling inderdaad snel beginenn. Houd haar maar goed in de gaten. In principe zou het moeten kunnen rond de 325 dagen, hier wel vaker veulen 3 weken te vroeg.

Succes! :D

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:20

Ik denk eerlijk gezegd van niet.
De slijmprop is normaal gezien lichtroze van kleur en veel vaster van structuur.
Mijn merrie zit nu op 299 dagen en heeft al sinds ze 8 maanden drachtig is rood, bruin slijm zitten. Het ziet er helemaal hetzelfde uit als op je foto.
Dat slijm komt van het geboortekanaal dat zich klaarmaakt en losser word waardoor er bloedvaatjes springen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:35

@iedereen: bedankt voor de hulp!

Merrie is onrustig (heeft haar hele stal omgewoeld) en zelfs toen ze buiten stond was ze onrustig terwijl ze de afgelopen dagen echt niet naar buiten wilde en als ze dan eenmaal buiten stond bleef ze op een en dezelfde plek staan tot ik haar weer binnen kwam halen. Nu staat ze weer binnen, verder heb ik (en n vriend) gister het veulen ZIEN bewegen alleen deze keer was het niet in de buik MAAR bovenop haar kont en aan de zijkant van haar bil, volgens sommige mensen is dat het teken dat het veulen in het geboortekanaal zit en dat zou dan weer betekenen dat het niet zo heel lang meer zal duren...

Ik heb in mijn vroegere berichten (2007) terug gevonden waardoor er bij het zien van dit slijm bij mij een belletje is gaan rinkelen..... op 1 april 2007 had de moeder van deze merrie precies hetzelfde en op 7 april lag deze merrie erlangs, snappen jullie het nog een beetje?

@Steffi: Het is ook niet zo dat dit slijm snel uit elkaar te halen is dus kwa textuur zou het wel kunnen. Ik hou haar al een hele tijd goed in de gaten en dit is de eerste keer dat ik dit bij haar zie....

Maar goed, we wachten het gewoon af... Zal toch niet veel anders opzitten ben ik bang.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 16:04

1 april 2007, 21:29u
Citaat:
Toen ik haar op de gang had gezet (moest haar stal uitmesten) zag ik dat ze wat donker slijmerig iets op haar ene achterbeen had zitten en toen ik verder keek lag het ook op de grond. Ik vertrouwde het niet echt en heb (klinkt mss raar) maar even in haar vulva gekeken en daar zat iets van slijmerig bloed (was in elk geval donkerbruin tot rood).

2 april 2007, 11:05u
Citaat:
Hier ook nog niets... heb wel net contact gehad met mn VA over dat slijmerige spul dat ze gister liet lopen en hij vertelde me dat ze zich klaar aan het maken is. . . Nu moest ik net haar temperatuur op gaan nemen en die is 37,9. Mn VA belt straks nog even op en dan komt hij evt nog even naar cuba kijken... Spannend dus...

Deze berichten bedoelde ik net dus, en dat was dus inderdaad de slijmprop. op 7 april 2007 lag Chennai ernaast (geboren rond 06:00u). Wat ik nu ook al dagen aan het doen ben is Chennai dr temp opnemen en die is ook telkens netjes 37,9.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:15

Slijmprop zoals ik em ken is qua kleur meer een kruising tussen oudroze en caramel in (mjammie) en van structuur te vergelijken met dat groene slijm waar kinderen vroeger mee speelden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:59

@KMD: hij is wat bruin/ rood en dat is dus bijna net zoals jij zegt oudroze/caramel, het is echt slijm....

Ik zal zo maar weer eens naar stal vertrekken om te kijken hoe het nu met haar is, volgens marjolein moet ik haar maar goed in de gaten gaan houden want ze heeft meerdere tekenen van een aankomende bevalling.

Ik ga dan ook meteen even voor de zekerheid aan de staleigenaar vragen wat het is/kan zijn. Zal (als ik meer weet) het dan hier ook posten!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:09

Spannend! Heel veel succes gewenst, mocht het beginnen! :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 23:36

Net terug van stal, nog niets maar ze heeft wel een temperatuursdaling van 0.4 graden.....
Ik ga proberen te slapen en dan ga ik morgenvroeg weer naar stal want helemaal vertrouwen doe ik haar niet, ze was ook wat warm op dr hals maar verder was ze wel rustig.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:38

spannend :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 23:44

Zit nu gewoon heel erg te twijfelen of ik mn wekker mischien toch niet moet zetten.... Zat trouwens nog steeds wat rood/bruinig (of oudroze/karamel) kleurig slijm aan de binnenzijde van haar vulva, ook had ze zoiets op de binnenzijde van haar achterbenen zitten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:46

Ik zelf zou het wel doen,vanacht even naar stal gaan om te kijken.
Vind het ook heel erg spannend hoor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:49

ik zeg zet je wekker en waken vannacht di temperatuurdaling geeft zeker iets aan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:17

En ben je nog wezen kijken TS? hoe is het nu met je merrie?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:08

heb ff snel het topic gelezen!
Ben benieuwt!
Krijgen we wel foto's te zien als het veulentje er eenmaal is? :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:14

Ik ben ook wel erg benieuwd! :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 14:19

Nee ik ben vanacht niet meer wezen kijken en dat was ook niet nodig.... veulen zit nog lekker warm in mama's buik.

Vanmorgen was ik al vroeg op stal (zo rond kwart over 8) en toen stond ze me echt aan te kijken of ze wilde zeggen: Had je wat verwacht baas???? Mooi niet dus :P. Ach, ik ga er nu 3x per dag heen (als het even kan) en meer dan dat en haar goed in de gaten houden kan ik toch niet. Ze heeft weer even een uurtje of 2 op de wei gestaan en waggelt dan wel wat rond maar ook niet veel meer.... Buik is aan het veranderen (ze lijkt dunner te worden) dus allemaal extra tekenen.

Ik heb vanmorgen toch voor de zekerheid even contact opgenomen met de VA en die vertelde me dat het inderdaad om de slijmprop kan gaan en dat ik haar maar gewoon erg goed in de gaten moet houden. Ook zei ze dat de uier niets zegt aangezien het hier om een maiden merrie gaat. Verder moet ik haar blijven temperaturen (2 avonden achter elkaar 37,9 en gisteravond was hij 37,2) en kan ik alleen maar afwachten. De VA was het wel met me eens dat het hoogstwaarschijnlijk niet al te lang meer gaat duren en mocht ik het ECHT niet vertrouwen dan kan ik altijd bellen en dan komt ze gewoon even kijken....

Als het veulen er eenmaal is krijgen jullie zeker foto's te zien!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:21

Fijn dat je dierenarts je wat heeft kunnen vertellen. :j Wat betreft het uier heeft ze zeker een punt. Veel mensen gaan zitten wachten op een uier waar melk uit komt, maar bij maiden merries gebeurt dat vaak niet eens. Het uier is in vergelijking met een 'doorgewinterde fokmerrie' maar klein, zo hebben wij ook dit jaar gezien hier met een maiden merrie. :j

Ik ben benieuwd hoe het verder loopt en we zien vanzelf wel bericht en foto's! :D