[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitzbi

Berichten: 2442
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: vlak bij mijn haflinger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:16

Ik ga altijd uit van de eerste dekking het kan de 2e dekking zijn maar dan zit ik altijd goed :)

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:21

@Jes..die kan ze ook halen als ze drachtig is..

Kitzbi gefeliciteerd!

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:35

kitzbi schreef:
Ik ga altijd uit van de eerste dekking het kan de 2e dekking zijn maar dan zit ik altijd goed :)

Ik altijd van de laatste :+

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:23

Hier is weer een kwakje Oscar besteld.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:19

ja dat klopt suus, maar ik dacht juist dat je dat dan niet wilde.

Grapje, leuk hoor!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:30

Eerste instantie niet maar ze laat weer zo'n rot hengstigheid zien wat betreft rijden.
En vorige keer was ze gelijk na 2 dgn volledig rustig en koel in dr koppie.En tja dit is voor mij wel zo'n mooie match beter kan eigenlijk niet ;)

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:17

Allemaal spannend weer :D

Marije en Kitzbi alvast een voorzichtige gefeliciteerd!!

Hier gaan we sneller dan verwacht..

Stand is nu: Greet drachtig, Paulien gedekt ->28 april 18 dagen. En morgen Vardau erbij. Die wou ik de volgende pakken.. Maar als ze mooi vroeg is, kan ze volgend jaar zomer gewoon weer lekker mee selectie's lopen. Dus komt beter uit.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:32

Charaz, spannend altijd dat wachten op het scannen.

Bimmetje, leuk nog meer kleintjes in het topic :D

Kitzbi, hopen dat het meteen pakt.

Ik reken ook altijd vanaf de laatste dekking, tenzij met scannen duidelijk te zien is dat het al van een eerdere dekking is. Zeker als ze een week (of langer) gedekt zijn, kan dat best een verschil zijn.

Joto, mooi dat het dekseizoen al opschiet :D
Ook wel lekker als de veulens vlak achter elkaar geboren worden, leuk met spelen.

Volgens mij zit een van mijn merries vandaag of morgen ook op de 3 weken na de eerste dekking. Zal eens informeren hoe het daar mee gaat. Wil haar eigenlijk wel weer ophalen maar je rijd niet even op en neer naar Frankrijk als ze niet drachtig blijkt te zijn en ze scannen daar geen mini's...
Dynamic haal ik komend weekend weer op.
Over 4 weken vlieg ik nog 'even' naar Amerika om een merrie te bekijken. Die is ook al drachtig gescand en in januari uitgerekend. Hopelijk is ze in het echt net zo leuk als op de foto's, dan komt ze in de loop van het jaar naar NL :)

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:37

leuk joh marije!

ben erg benieuwd naar die nieuwe merrie dan.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:25

Marije, ja ook een een kleintje hier hihi
Alleen ik heb echte shetten ;)
Jij minipaardjes ;)

Heb je in frankrijk laten dekken?
Jeetje das nogal een eind en dan begrijp ik ook dat je niet even op en neer rijd haha
Ben ook erg benieuwd naar je misschien nieuwe merrie :D

Joto, bij jou gaat het nu ook snel!
Hoop dat het allemaal in 1x lukt, komen ze mooi achter elkaar.

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:53

Spannend Marije! Ben ook benieuwd na de nieuwe merrie!

Dau had ik liever weekje later gewild, of later in t seizoen.. Maar ze moet gewoon de sport in, is ze te leuk voor. (ze gaat over 2 week voor t eerst mee, heb hoge verwachtingen van haar. Dus dan maar ff extra stressen volgend jaar :D

Indira en Vrony moeten dan alleen nog drachtig..Maar de bedoeling is om Vrony te verkopen.. Dus dan pakken we Indira hopelijk eind mei. Zitten ze nog redelijk op elkaar.

Vic gaat niet drachtig. Ik zeg niet nooit meer, maar die mag gewoon eerst dit zomer even alles achter zich laten. Ze doet het super goed gelukkig, ze heeft zelfs wat spekjes teveel.. Maar heb ik dan ook een half jaar mn best op gedaan.

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:09

Ik heb dit jaar Mira op ustream.tv staan, werkt redelijk, hoewel hij er 1x per 24 uur uitklapt...
Om toch alvast voor volgend jaar te testen, omdat we dan Binti als maiden lang in de gaten zullen moeten houden, heb ik nu een maand marestare aangevraagd. Alles op mijn macbookje is nu ingesteld, geloof dat ik alleen de url nog moet krijgen van Rich. Ben benieuwd!

Dus volgend jaar 5 merries Joto?

Leuke combi, Bimmetje.

Leuk hoor, Marije, even heen en weer naar de USA. Ga je dan ook nog luitjes als Bev bezoeken of ga je alleen voor de minimerrie?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:49

KMD, ik ga naar Heather van marestare :)
Ben daar in 2007 ook geweest en we gaan weer paarden shoppen :D De vorige keer kwam ik met mijn hengst thuis :D
Naar Dar en Bev ga ik deze keer niet, zij zitten helemaal in het noorden en ik blijf in het zuid oosten. Voornamelijk SC en NC.
Zodra de koop definitief is, zal ik wel foto's spammen.

Leuk Mira op marestare!
Volgend jaar doe ik m'n cams ook weer aan. Zat er nog over te denken om de schapen dit jaar online te zetten maar die waren allemaal binnen een dag of 3 bevallen en toen had ik nog geen cam aan die kant van de schuur.

Bimmetje, Amy is in Frankrijk gedekt door Samis VIP Mr John: http://www.elevage-de-la-buise.fr/GB/GBetalon2.html
Kan niet wachten wat daar voor veulentje uit gaat komen. Ik hoop heel erg op een hengstje!
Het is 9-11 uur rijden enkele reis, afhankelijk van de drukte op de weg. Dus ik laat haar liever iets langer daar dat ik zeker weet dat ze drachtig is. Kost toch al 2 dagen om haar op te gaan halen :\

Joto, jij had toch ook een online cam in de stal? Volgend jaar weer?

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:12

Leuk Kmd, heb je linkje voor me? :D

Draai ook via ustream, en eigenlijk nooit problemen..wel eens dr uit maar dan schakeld hij zelf weer in. En met Paulien 2 week geleden.. een avond kpn er uit gevlogen..

Cam zal volgend jaar ook weer online zijn..Sterker nog..Hij is nog steeds online! En nog steeds kijken er mensen.. Ik zelf bijna niet, maar vergeet steeds de boel af te sluiten en pc in huis te zetten..Volgende week maar eens doen.

Dau heb lekker een date met een rietje gehad :+ (allemaal overigens) Je zag dr denken..Oh god moet ik ook weer. Zaterdag zien of ze nog een keer moet

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:27

Ook even Mel en dr date spammen..

Afbeelding
Melody

Afbeelding
Afbeelding
First stayerhof Ramzi H

Ik wil eigenlijk ook een camera maar volgens mij kost dat veel geld als je stal niet langs huis zit..

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:27

Joto schreef:
Leuk Kmd, heb je linkje voor me? :D

Nee, nog geen Mare Stare link, want ik heb nog steeds niet de info van Rich over welke url ik moet instellen. Op de site garanderen ze binnen 48 uur maar die zijn al voorbij.

MelodyT, wat een knapperds! De aanschafkosten zijn maar eenmalig, en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

kitzbi

Berichten: 2442
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: vlak bij mijn haflinger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:52

Mel Krijgt weer een knappe man :)

Hier op stal waken ze mee dus heb geen camera nodig :)

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:52

Normaal ook camera op stal maar nu word er gelijk tijdig een merrie van de eigenaar gedekt en die mag dus voor de camera..

Wat waren jullie ongeveer kwijt?

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:58

Ik heb toen van een bokker haar hele set, 2 camera's, ruim 200 meter kabel, en stekkertjes en tulips enz overgenomen voor 175 euro. Maar een camera heb je al voor een paar tientjes. Ik ben vooral blij met die 200 meter kabel, omdat bij ons op stal de wifi onbetrouwbaar is.

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:04

Knappe vent krijgt Mel! Hoe is het met Balance onder tussen?

Ik was 75 euries kwijt, en dat was hoofdzakelijk voor een goeie cam.
Heb er nog 40 meter kabel bij opgehaald en verlengstuk voor de usb, redde hij net niet anders omdat ik kabel door de kast heen moest trekken.
Draadloos pikte hij net wel net niet op. Dus hangt nu al 2 jaar een hele mooie kabel door zijn tuin, door de boom via ventilatierooster door naar stal.
Maar ik ben dan ook maar een simpele ziel :D en draai gewoon via pc.

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:13

Hier draait ie op mijn dure mac laptop. Had laatst speciaal een kleintje gekocht van Asus, zodat de dierbare dure thuis kon staan, maar dat verd*mde Windhoos 7 ziet de camera niet |o Maaike (Neonlight) heeft hetzelfde probleem met Windows 7).

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:23

Oh daar zat je net op te wachten :( ..

Zal eens kijken waar pc op draait, volgens mij XP nog.. Lap hebben we toen ook getest, en die draait op 7 had hij indd problemen mee nu je het zegt.

Charaz

Berichten: 24347
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:24

Ik heb de camera's in huis, windows XP, hij ziet de camera wel en heeft verbinding maar geeft geen beeld volgens vriedlief... vreemd.

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:45

Heb de info van Mare Stare binnen, vanavond eens proberen of het werkt :)

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:29

Okey valt inderdaad nog best mee..

Joto Balance doet het goed!Is al bijna net zo groot als dr moeder en dat met net een jaar oud!