[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:19

Spannend hoor!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:23

Leuke combinaties komen er weer voorbij.
Moet zeggen dat ik dat ook zo leuk vind van het DBT, volgens mij het enige topic op bokt waar zoveel verschillende rassen bij elkaar komen en waar ook nog leuk op elkaar wordt gereageerd :)

Hier laten de meeste merries wel goed zien als ze hengstig zijn. Heb zelf ook meerdere hengsten op stal en kan dus makkelijk schouwen.
Alleen Dynamic laat niets zien bij de eigen hengsten. Heel frustrerend...
In feb/mrt was ik ook steeds aan het schouwen en uiteindelijk gewoon maar weg gebracht omdat een andere merrie ook naar het zuiden moest en beide tegelijk wegbrengen zou 500km schelen.
's Ochtends vroeg nog geschouwd bij de eigen hengst en niets, 's middags was ze daar al zo hengstig dat ze gedekt werd :+
Ook meteen drachtig en vandaag weer opgehaald. Nu loopt ze weer lekker met de andere merries thuis in de wei.

Joto, waarom stoppen met de wedstrijden? Wij lieten de paarden altijd het jaar uit lopen in de sport als ze drachtig waren. Het buiten seizoen nog dressuur en springen en daarna met de indoors alleen nog de dressuur.
Toen moesten de paarden op 1 dag nog gewoon dressuren en springen :D

AZ, wat mooi dat ze hengstig is! Was het vorig jaar helemaal niet gelukt om haar weer aan de gang te krijgen?
Met Dynamic was het in '09 zo lastig en na diverse keren hengstig spuiten en regumate en met de hengst op het land, was het toen pas in augustus raak. Vorig jaar dus maar leeg gelaten om weer wat naar voren te schuiven in het jaar...

Joto, balen dat Vardau koorts heeft, hopelijk is ze snel weer opgeknapt.

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:29

MarijeR schreef:
AZ, wat mooi dat ze hengstig is! Was het vorig jaar helemaal niet gelukt om haar weer aan de gang te krijgen?
Met Dynamic was het in '09 zo lastig en na diverse keren hengstig spuiten en regumate en met de hengst op het land, was het toen pas in augustus raak. Vorig jaar dus maar leeg gelaten om weer wat naar voren te schuiven in het jaar...


Nee, het is vorig jaar helemaal niet meer op gang gekomen, vandaag echt de eerste keer dat ze weer hengstig is, na de veulenhengstigheid rond 20 februari vorig jaar.. Nu hadden wij vorig jaar geen hengst hier, maar normaal reageert ze ook op elk paard wanneer ze hengstig wordt, en laat het ook altijd super zien. Ben superblij dat het weer op gang is, aangezien we vorig jaar dus wel gewoon een dekking voor haar gekocht hadden, en die hengst waarschijnlijk eind dit jaar echt weer naar Qatar vertrekt..

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:40

Zelfs ik werd moedeloos van Aziza! Haha..

Jij crosst ook de hele aardbol over voor je mini's Marije!

Heb je helemaal gelijk in Marije, maar gaat me ook niet om de dracht. (Bij Bikkel liep ze op 6 april nog een super proef en 9 mei bevallen).
Indira is een apart verhaal, en goed verneukt door de vorige amazone.. Rijtechnisch is ze redelijk voor elkaar.. Maar doorzitten heeft ze trauma van (ze werd vastgezet en vooruitgemept, meer kon ze niet).. Dus zodra je ging doorzitten, kreeg ze waas en zet ze het op het lopen.
Heb er 4 jaar voor moeten knokken.. Maar tis gelukt blijkbaar. Zullen zien waar we eindigen..
Tis een werker, wil ook graag voor je werken dat is wel weer erg fijn.

Zal zo even bij het patientje kijken, eens zien hoe de temp is..

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:46

Nou eindelijk.. mevrouw is vies van achter.. Reactie ergens op dus.

Ze is gespoten om het schoon te krijgen, voor de zekerheid nog shot buscopon.
Nu nog 3 dagen spuiten en koorts naar beneden.. Over 3 dagen moet alles weg en schoon zijn.

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:56

nou hopelijk knapt ze snel weer op joto!

AZ wat goed dat aziza weer uit zichzelf hengstig is geworden.
Super hoor!

Ik vind dbt ook altijd heel gezellig, idd gewoon lekker gezellig met elkaar en respect voor elk ras.

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:30

Ik hoop dat Vardau snel weer opknapt!

Zo, voor beide dames alles geregeld mbt de dekkingen, dus ze zouden zelfs beide deze week geïnsemineerd kunnen worden. Ik laat Hala maandag ook maar scannen (ondanks dat ik dacht dat ze vorige week hengstig moest zijn), want sinds die vorig jaar drachtig werd lijkt ze bijna constant hengstig, dus kan nu niet goed bepalen wanneer het 'echt' is en wanneer niet. Andere paarden reageert ze namelijk niet op, en de jaarling hengstjes valt ze aan. :o

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:58

Az wat ontzettend fijn dat ze eindelijk hengstig is!Ik heb ook wel eens merries gehoord die na het hengstigspuiten bijna een jaar niet hengstig werden dus misschien heeft dat mee gespeeld?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar met welke hengsten jij dekt?Vind die AV altijd zo gaaf!

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:48

Pff dat is lang niet hengstig, 14maanden... Bij die van mij merk je het eigenlijk alleen de winters niet maar wordt ze wel hengstig. Kan je altijd wel mooi aan de urine zien maar dan moet ze wel plassen in je bijzijn ;)

@Joto mooie punten! :)
@ de rest, succes allemaal met het dekken :) Hier hebben we goede hoop dat we over 10 dagen misschien alsnog kunnen.

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:48

Dat is ook een van de redenen dat ik dit jaar gewoon af wilde wachten, en niet hengstig wilde spuiten. Ik heb toch wel het idee dat het hengstig spuiten de boel juist in de war gebracht heeft vorig jaar.

Oja, was nog vergeten de combinaties voor te stellen, maar bij deze.

Aziza
Afbeelding

zal gedekt worden door Monther Al Nasser, v. Ansata Hejazi.
Afbeelding

En Hala
Afbeelding

zal gedekt gaan worden door Ansata Nile Echo, v. Ansata Hejazi.
Afbeelding

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:24

Dat lijken me mooie combinaties :j

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:34

Dankje KMD!

Aziza reageert ondertussen al niet meer op de jaarlinghengst, dus ik ben bang dat ze al niet meer hengstig is.. Nu had ik dat al een beetje verwacht, na zo'n lange tijd niet hengstig zijn zou het wel heel geweldig zijn als alles direct weer zou zijn als daarvoor. Nou ja, we hebben nog even de tijd, dan wachten we gewoon tot de volgende hengstigheid (die zal toch vast wel komen?).
Ik twijfel alleen of ik morgen niet toch voor de zekerheid nog zal laten scannen, aangezien ze vorig jaar ook maar 1 dag hengstig toonde maar ook gewoon op dag 5 nog geïnsemineerd is, maar toen hadden we geen hengsten op stal.. Moeilijk, moeilijk.. Ik ga morgen maar vroeg naar stal, om eens te kijken hoe ze dan reageert.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:37

Az ik zou het gewoon proberem!

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:43

Ben benieuwd wat er gebeurt AZ!

Ff update over Dau.. Gister ochtend temp gezakt (Nog wel 38+5) maar dat mocht nog 1 dag.
Komt nog steeds viezigheid uit, dat moet morgen over zijn.
In de wei leek ze aardig opgepept, ik temperatuur, 40.5.. En at ze niet, niet wat we willen.

Toen zakte de koorts, brak t zweet dr uit, en had ze echt buikpijn.
En om 9 uur had ze 37.8 (moest meer koortsremmers geven).

Vanmorgen zat ze toch weer bij 38+, dus vrees een beetje voor de avond. Als het weer zo gaat als gister gaan ze maar mooi spoelen.

Concour is afgemeld (ze zou voor t eerst mee) Baal er wel van, maarja eerst paard beter worden, heb nog heel wat jaar voor de boeg (hopelijk).
Dracht zal inmiddels ook wel afgebroken zijn (mocht ze drachtig zijn), dus wachten we lekker tot de volgende hengstig wordt.

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:13

He wat naar Jolise, ik hoop dat ze snel weer beter wordt! Anders is spoelen inderdaad misschien de beste optie.

Vanochtend vroeg naar stal gegaan, en Aziza maar weer eens meegenomen naar de hengstjes. En nu dus wel gewoon hengstig :) waarom ze gisteravond niet op ze reageerde is me echt een raadsel. Dus snel de DA gebeld, en hij is geweest om te scannen. Er zat een ei van 2cm, en hij wil de gok nemen om woensdagavond te insemineren. Dit is wel een grote gok omdat ze normaal maar 5,5 dag hengstig is, en woensdagavond is helemaal aan het eind van dag 5, maar morgenavond zal het ei hoogstwaarschijnlijk nog niet groot genoeg zijn. Ik ga nu proberen of ik de afspraak met de hengstenhouder kan maken voor woensdag, maar wel zo dat ik dat eventueel woensdagochtend vroeg nog af zou kunnen zeggen, dan scannen we woensdagochtend voor de zekerheid nog een keer.

Hala heb ik ook direct laten scannen, omdat zij eigenlijk constant hengstig toont. De DA denkt dat ze net hengstig is geweest, omdat haar baarmoeder zacht is. Ik had zelf berekend dat ze rond 9 april hengstig zou moeten zijn, dus dan zou ze een week te laat zijn geweest. Ik kreeg weer een hele 'preek' over dat ik dus geen goede schouwhengst had, en dat ik maar een andere moest zoeken, bla bla bla. Totdat ze na het scannen heel hengstig ging staan plassen, toen snapte hij er ook niets meer van :') Ja, ik ben echt niet gek hoor, ik weet gerust wel wanneer mijn merrie hengstig toont. :D
Hij gaat nu met iemand overleggen wat het beste is om te doen, maar dat wordt waarschijnlijk of Regumate, of 1x hengstig spuiten omdat je dan sowieso weet wanneer ze 'echt' hengstig is.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:29

Joto schreef:
Jij crosst ook de hele aardbol over voor je mini's Marije!

Ja :D KI bij mini's zou het leven wel wat makkelijker maken :')
Maar soms moet je wat over hebben voor je hobby he?

Wat balen dat Vardau nog zo ziek is! Hopelijk is het geen baarmoeder ontsteking ofzo, niet fijn bij een fokmerrie :=

AZ, mooie combinaties! Ik heb weinig verstand van arabieren maar vind ze wel erg mooi :j
Wat goed dat Aziza dus echt hengstig is! Hopelijk groeit het eitje mooi door en kan ze idd gedekt worden.
Hala is dus nu al een fopmerrie :+

Gisteren kreeg ik bericht dat Amy door de 3 weken is en niet opnieuw hengstig is geworden *\o/*
Bijna eng als het allemaal zo vlotjes achter elkaar gaat met dekken en drachtig worden van de merries :=

kitzbi

Berichten: 2442
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: vlak bij mijn haflinger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:18

Jaaahhh kitzbi is klaar met hengstig zijn dus van de week weer ophalen en dan is het wachten begonnen....

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:18

Spannend Kitzbi!
En Amy niet terug hengstig.
Vardau ziek, morgen maar gaan spoelen :j
AZ heeft 2 vreemde merries ;)
Binti is gescand, dit keer zonder roesje (hadden we de vorige keer gedaan om de eerste keer geen vervelende ervaring te laten zijn), ze was superbraaf, beginnend hengstig, grootste ei 3.6 cm maar te hard, woensdag weer scannen en waarschijnlijk ook dekken. :):)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:20

Mooi dat kitzbi naar huis kan.
hopelijk heeft het gepakt ;)

AZ, mooi dat aziza nog hengstig was, hoop dat het lukt met volhouden tot woensdag avond. ;)

MarijeR, haha ja je moet er iets voor over hebben idd, maar om naar de wereld over te gaan??
haha nee ikke niet :P

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:30

Nou Mel is net gedekt..ze ging er zo voor staan en Ramzi mocht er gelijk op!Ze was dus goed hengstig!Donderdag komt ie terug...

En heeel toevallig (kan eigenlijk nog niet)was ze vandaag al een stuk fijner te rijden erna.
En wat ze alle dagen heeft gedaan direct plassen na het rijden hoefde ze nu dus al niet meer..
Zou het een voorteken zijn ;)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:37

Ze had gewoon zin in een wipje _O-

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:43

Haha dat zei ik ook al tegen een vriendin van me...ze had gewoon zaad nodig :+

kitzbi

Berichten: 2442
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: vlak bij mijn haflinger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:26

Hhahahaha ze is net als kitzbi die is nu 3 keer gedekt de .... bak hahahahha

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:29

haha vuile .... ;)

Mel mag donderdag weer ben benieuwd of ze dan nog zo graag wil!

kitzbi

Berichten: 2442
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: vlak bij mijn haflinger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:34

Leuk dan lopen we aardig bij elkaar met de dracht :)