De buurman heeft 7 á 8 maanden terug 2 shetlanders gekocht. We delen hiervan alle kosten, dus het voelt ook een beetje als 'eigen'.
Het is 1 Hengst en 1 Merrie, de merrie was al drachtig. Hoewel de merrie drachtig was, ging het gewoon goed tussen die twee.
Ik zelf heb wel veel ervaring met paarden/pony's, maar niet met veulens.
Het was niet precies bekend wanneer de merrie uitgerekend was, we hadden gedacht dat het nog wat langer zou duren (aangezien ze niet heel dik was)tot er vanmorgen opeens een veulentje liep!
Het veulen ziet er naar mijn idee gezond uit, maar ik zit nu wel met een heleboel vragen.
De 2 shetjes liepen altijd buiten, het veulentje is ook buiten geboren (puur natuur zegmaar

In dit weitje waar ze nu lopen staat veel gras, maar we hebben ook een ander weitje die iets kleiner is, met een paar sprietjes gras die wel een stalletje heeft.
Wat zou het beste zijn? Het weitje met stal of de wei zonder?
En vanaf wanneer moet het veulen brok/ ander voedsel/ wormkuur etc?
Het gaat nu nog goed, want de hengst en de merrie blijven bij elkaar vandaan en doen niet gemeen, maar kunnen ze zo blijven lopen? (Mijn gevoel zegt van niet, maar toch)
En vanaf wanneer is het handig om het veulen een halstertje om te doen, of proberen te aaien etc?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groetjes!