Hoi, Ik heb nu sinds bijna een half jaar een eigen pony! Alleen nu viel me ineens op dat ze behoorlijk dik is, terwijl ze normaal te eten krijgt.. Van voren is die buik echt mega, maar van opzij lijkt ze gewoon aan de wat bollere kant.. Wat denken jullie? Drachtig, schijndrachtig of gewoon veel te dik?
Ja, of even laten opvoelen door de DA? Ik hoop voor je dat er een kleintje inzit!
amberhaike
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-11 12:34
ik hoop het ook! Alleen is het de vraag of we dat financieel gaan redden
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 18-03-11 12:36
je kan toch een paard houden en onderhouden? Vraag me af hoe je dat dan gaat doen als er een keer echt iets is, als je een keertje opvoelen al niet kan bekostigen Wij kunnen er niet doorheen kijken dus ik zou even de DA bellen voor onderzoek als je het echt wil weten.
Mag ik vragen waarom je er zo expliciet onder zet dat je de foto's nergens anders wil zien? Dat is het risico van foto's op internet zetten IMO
Ik denk het niet, mijn merrie krijgt in de zomer ook zo'n "drachtigheidsbuik", van de voorkant bekeken lijkt het dan net of ze drachtig is maar van de zijkant lijkt het net als bij jou pony.
polly, we kunnen haike zelf wel betalen, en als er iets is ook, maar als er een veulen bijkomt, zijn alle kosten 2x, dan ben je gemiddeld geen 500 euro in de maand kwijt, maar 1000 en das een groot verschil En waarom ik eronder zet dat ik de foto's nergens anders wil zien, omdat ik wil voorkomen dat mensen het overal voor gaan gebruiken
ikima, oke dankje, dan zou het ook best dat kunnen zijn
Zo'n veulen kost echt niet de hele wereld hoor, de eerste maanden zeker niet en je kunt het tenslotte ook verkopen. ik zou eens kijken of ze een uier heeft en of je het veulen kunt voelen in de buik en anders voor de zekerheid laten opvoelen, het kan nl ook een dikke wormenbuik zijn of gewoon gebrek aan spieren in de buikstreek waardoor de boel gaat hangen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 18-03-11 14:40
Heeft de pony het afgelopen jaar bij een handelaar gestaan? Staat er toevallig een vreemd stickertje in het paspoort geplakt? Je pony lijkt drachtig te zijn, en omdat het een pony is gaat bij mij direct een belletje rinkelen. Kan het zijn dat ze op een bloedtapperij heeft gestaan? Daar wordt de eerste 6 weken van de dracht bloed af getapt voor onder andere medicijnen, en daarna worden de dieren vaak verkocht, eigenlijk altijd naar handelaars, en die verkopen ze weer door zonder erbij te zeggen dat de merrie drachtig is. Ik weet dat 1 bloedtapperij stickertjes in het paspoort plakt, doen ze ook voor hun eigen administratie. Er zijn handelaren die ze er weer uit halen, dus als er geen in zit sluit het nog niets uit.
volgens mij ken ik die pony, geboren maart 2007? als het die pony is kan ze niet drachtig zijn, weet ik 100% zeker want daar hebben ze alleen ruinen. volgens mij komt ze van een pensionstalling af. daar is ze idd een half jaar geleden verkocht. kan alleen maar zeggen: dan heb je een schat van een pony. ik herken haar aan de witte vlek op de rug toen ze afgespeend is heeft ze 2 jaar bij mij aan huis gestaan, doe ik vaker met veulens van die man.
maar dan heb ik wel een hoop foto's voor je van toen ze klein was. heb je al een pbtje gestuurd.
ja dorry ze is het!! en nee ik weet heel zeker dat ze niet draagend is want dan zouden wij haar hebben laten dekken en dat hebben we niet gedaan hoe gaat het met haar??
Hoe weet je het zeker? heb je laten opvoelen? Stel dat er toch ergens een ongelukje is gebeurd en je zet haar nu op dieet is dat niet goed voor het veulen en de merrie
Mutskke
Geplaatst: 13-04-11 18:41
xDonja schreef:
Hoe weet je het zeker? heb je laten opvoelen? Stel dat er toch ergens een ongelukje is gebeurd en je zet haar nu op dieet is dat niet goed voor het veulen en de merrie
ze weet het zeker omdat wij haar anders hebben moeten laten dekken en dat is niet gebeurt!! heel erg zeker