Enig idee waarom mijn shetje niet drachtig wordt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jufbonte

Enig idee waarom mijn shetje niet drachtig wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 20:17

Ik vermoed dat één van shetjes terug drachtig.
Ik denk zo voor half mei. Vorige zomer had voor het eerst een veulen <3 , haar zus die een jaar ouder is had geen veulen. En ook dit jaar denk ik niet ze een veulen zal krijgen. Jammer, het zou geweldig zijn om hier twee wondertjes rond te lopen hebben.Volgens de da kan dit nog komen, ze wordt deze zomer 6, haar zus (die drachtig is) is een jaar jonger. Wat denken jullie? Heeft er iemand ervaring met een pony die toch nog na enkel jaren drachtig werd? Ik dacht misschien ligt het aan mijn hengst, maar de andere is wel drachtig...
Ik dacht ook wat foto's te plaatsen van het veulen en mijn anderen pony's, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen :o , ook daar zijn tips welkom ;)

jufbonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:31

Nicole288

Re: Enig idee waarom mijn shetje niet drachtig wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:17

KS-ITP -> KS

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:03

ik ga dit ook even mee lezen want wij hebben het zelfde probleem. onze shet merrie heeft twee jaar achter elkaar weken lang bij een hengst in gestaan in het voorjaar terwijl ze ook goed hengstig was een paar keer ( en het waren twee verschillende hengsten die beide al veel veulens verwekt hebben). we hebben haar vaak gedekt zien worden. vorig jaar werd ze ontzettend dik. kreeg een uier, we dachten yes succes!!! en er kwam helemaal niks

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:20

Sommige merrie's 'willen' niet drachtig zijn of de baarmoeder kan het niet aan. Ken merrie's waar medisch niets te vinden was en ook meerdere keren drachtig zijn geweest, maar opeens gewoon niet meer drachtig te krijgen zijn. Vandaar dat ik denk dat merrie's zelf beslissen of ze het aankunnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:43

Heb je de merrie al gyneacologisch laten onderzoeken? Monsters uit de baarmoeder laten nemen? Misschien is ze wel vervuild, dat kun je van de buitenkant niet zien.

jufbonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 18:55

Nee, we hadden gewoon aan de da gevraagd of hij kon onderzoeken waarom ze niet drachtig werd, maar hij zegt dat het veel te complex is en veel oorzaken kan hebben . Hij zij dat omdat ze nog jong is, het misschien toch nog kan... Voor de rest is ze zo gezond als een visje :) *\o/*

De onze wordt idd ook steeds hengstig... En haar zus was vorig jaar en nu vermoedelijk ook drachtig, aan de hengst kan het niet liggen. Ik vind dat dit jaar haar buikje ook wel wat ronder staat, maar dat zal ik me wel verbeelden zekers :+ .

_emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:47

ik zou toch aandringen op een onderzoek misschien krijg je dan uiteindelijk resulaat.
veel sterkte.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:46

Mijn shetlandmerrie vroeger, geraakte ook nooit drachtig.
Een shetlandmerrie mag niet te dik zijn, want anders geraakt ie niet drachtig. Dat was ook het probleem bij die van mij.. Na dat ze goed in het lichaam stond leek ze opeens wel drachtig. (Wel door een andere hengst) Deze hengst heeft er een aantal weken bij gelopen en ik had 11maanden later een veulentje in de stal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:51

Meestal is de baarmoeder vuil, bacterie. Dan wordt ze gespoeld en meestal worden ze daarna meteen dragend.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:52

Laten controleren of de merrie misschien vuil is.
Als dat is uitgesloten, een andere hengst proberen.
En als je perse een kleintje erbij wilt hebben, waarom koop je er niet een bij?
Er worden ieder jaar zoveel shetjes geboren die later geen kans maken op een goed tehuis.
Of is het alleen leuk als ze veulentje zijn?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:00

Krijgt je merrie wel een eisprong? Mijn merrie kreeg dat namelijk niet, en die is met hormonen een handje geholpen, anders had ze nooit een eisprong gehad. Ei verschrompelde gewoon als het moest springen. Nu heb ik helemaal geen problemen meer.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:04

Suzanne F. schreef:
Meestal is de baarmoeder vuil, bacterie. Dan wordt ze gespoeld en meestal worden ze daarna meteen dragend.

Precies, dat hebben we hier ook een keer meegemaakt, naa het spoelen was het inderaad zo gebeurt!

jufbonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 21:54

Als de da komt voor hun inentingen kan ik dankzij jullie wel wat extra dingen navragen!
@Cassidy We hbb idd overwogen om een ander veulen bij te kopen. We dachten ook dat onze weide dat aankon, maar door de sneeuw van deze winter staat er bijna niets meer van gras! Een vierde pony bij in de winter lukt jammer genoeg niet .

Alvast bedankt voor al jullie tips!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:53

jufbonte schreef:
Als de da komt voor hun inentingen kan ik dankzij jullie wel wat extra dingen navragen!
@Cassidy We hbb idd overwogen om een ander veulen bij te kopen. We dachten ook dat onze weide dat aankon, maar door de sneeuw van deze winter staat er bijna niets meer van gras! Een vierde pony bij in de winter lukt jammer genoeg niet .

Alvast bedankt voor al jullie tips!

Krijg je dan volgende winter meer land? Veulentjes worden ook groot, als je merrie wel drachtig zou zijn had je van het voorjaar 2 veulens, dus 5 pony's in totaal. Of is het toch het zelf een veulen krijgen wat zo belangrijk is? zoals Cassidy aangeeft.