Ik heb nu 2 weken mijn veulen thuis en alles gaat super. We leren elkaar goed kennen, ik neem hem mee naar de andere stallen, hij heeft contact met de andere paarden. Volgende week komt mijn 2e veulen thuis en van het winter mogen ze met 2 paarden en een andere shet nog op het land staan.
Maar even over het eerste veulen. Toen hij thuis was liep hij uitstekend mee, reageerde op kusgeluid als sneller. Na een paar dagen liep hij langzamer en ver achter me, ook reageert hij niet meer op kusgeluid om een drafje te zetten. Hij is verder extreem braaf en kan ook vast staan, alleen het mee lopen is wat afgezwakt lijkt wel.
Vraag 2: Zoals ik al zei is hij ongelooflijk braaf en ik poets hem wel es en krab ook zijn hoefjes uit. Daar zit probleem 2. Bij de voorhoeven gaat hij in verzet en eindigt op de vloer. Hij verslapt wel lijkt het. Gister had ik mijn bovenbeen tussen zijn voorbenen gezet om hem aan te moedigen te blijven staan, maar hij ging toch liggen.
Ik heb het touw losgemaakt en hem op mijn schoot laten liggen(ja ik stond er naast), want hij ademde veel te snel. Ik heb hem met aaien en toespreken gekalmeerd en hem toen weer rechtgeduwd met steun van mij en toen ging hij uiteindelijk weer staan.
Maar dit is niet normaal lijkt mij. Met zijn achterhoeven heeft hij dit absoluut niet. Hij trekt die ook niet weg. Zag gister ook een wittig poeder in zijn hoef en ik dacht misschien de hoefsmid erbij te halen, omdat het enerzijds ook lijkt alsof het pijn doet, maar hoefbevangen is hij toch te jong voor? Hij is 4 maanden.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-10-10 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt