Opnieuw drachtig help??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Opnieuw drachtig help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:31

ik weet niet of het hier goedstaat als het hier fout staat kan het dan verplaatst worden?

Hallo.. er zijn weer eens 2 van onze merrie's drachtig...met 1 hebben we nooit problemen..de ander heeft 1 keer eerder een veulen gehad en daar moest ze niks van weten...nu is ze dus weer gedekt en in het voorjaar uitgerekend....nu vraag ik me af of er een kans is dat ze wel voor dit veulen gaat zorgen...en of iemand anders dit heeft meegemaakt of tips heeft..

Het gaat niet echt om MIJN paarden..maar de paarden van een boerderij waar ik op werk...dus meer verzorg paarden ;)....de merrie waar het goed meegaat heeft idd meerdere veulens gehad ..hoeveel weet ik niet zolang werk ik er nog niet..
Alvast bedankt..

met het eerste veulen gaat het goed..is nu wat ouder...opgevoed door mensen maar heeft wel bij dr mams in stal gestaan dat vond mama niet erg...tenminste in het begin wel maar wat later niet....alleen het drinken mocht niet bij mama! Ze is nu gewoon gezond en eigenwijs..maar wat wil je anders van een nog niet al te oude merrie....volgens mij is ze een jaar ............waarom de eigenaar de moeder weer heeft gedekt is een raadsel voor mij ;) dus alstjeblieft daar niet over gaan zeuren

Kimberly_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:49

Zelf hebben wij ook al vaak dit probleem gehad, maar het is niet omdat het de eerste keer zo is dat dit telkens zo is.
Probeer er gewoon op toe te zien dat dit de volgende keer niet nog eens gebeurd.
Desnoods laat je het veulen zuigen wanneer je de merrie vastneemt of een neusnijper op zet.
Door dit telkens te herhalen aanvaardt de merrie na een tijdje dat het veulen gaat drinken.
Bij ons is dit al een paar keer succesvol geweest.

Veel succes!

rayoow

Re: Opnieuw drachtig help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 08:36

heel erg bedankt :D

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:47

Ik wil me bij Kimberley aansluiten.
Hoe oud is de merrie die vorige keer het veulen niet accepteerde?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 13:54

ze is volgens mij 4 jaar kan net iets jonger maar zeker niet net 3

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:45

Als ze drachtig is verander je er niks meer aan, gewoon afwachten, nu gaat het mogelijk wel goed!

lottemarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:40

wat een goede ideeen allemaal. deze tips kan ik mee nemen waneer mijn pony een veulen krijgt.