Ervaringen opfok! Graag omgeving A'foort/Utrecht, verder mag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Ervaringen opfok! Graag omgeving A'foort/Utrecht, verder mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 11:38

Hoi allemaal,

Voor een stalgenoot zet ik dit berichtje even neer.

Voor eind september ongeveer willen zij een opfok hebben voor hun veulen (hengstje). Liefst in de omgeving van Amersfoort/in Utrecht, maar als er goede aanraders zijn die iets verder liggen zijn die uiteraard het kijken waard!
Graag horen we van jullie welke opfok jullie goeie ervaringen mee hebben, en (niet onbelangrijk) hoe het in de zomer en winter geregeld is met weidegang en eten.. Ook een vraag van hun is of de groepen erg groot of klein zijn.

We horen het graag van jullie!

NkPrecious

Re: Ervaringen opfok! Graag omgeving A'foort/Utrecht, verder mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:01

www.delindehoeve.nl

Zeer goede ervaringen mee :) Is een groot bedrijf maar als ik kwam wisten ze precies welk paard van mij was :) Daarnaast heeft mijn paard helaas ernstige droes gehad maar de zorg die er gegeven werd aan mijn paard in deze opfok was enorm goed!!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:02

eifelopfok.com

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:31

De vrijhoeve (zit in hazerswoude rijdijk)
Stal Geertsma (zit in Harich)

Johnensuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:00

hallo,

wij hebben een opfok in maarsbergen.

kom gerust kijken.

groetjes susanne

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:45

Van Laar in Nijkerk! Mijn merrieveulen staat er nu een week. Het ziet er daag echt picobello uit en ik vind de prijs ook echt heel net voor onze regio!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:57

Ik lees ook even mee, ik ben ook opzoek en de opfok waar ik mijn oog op heb laten vallen is al vol (nigtevecht). Ik zoek ook een beetje in de richting utrecht/ maar ook noord holland.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 09:46

Degene waarvoor ik het topic gemaakt heb, heeft haar keuze al gemaakt (bij Susanne1975). Maar wellicht is het topic nog handig voor andere ervaringen voor meer mensen/bokkers. :)

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:55

He,

Ik wilde ook graag mijn veulen dicht bij huis, maar heb geleerd dat het niet opweegt als die niet goed verzogt is. Mijn veulen is toenertijd naar Stal huustede in Aalten gegaan. En mijn volgnde veulens als die er weer komen gaan regelrecht die kant op.

Die mensen hebben echt een passie voor paarden, elk dik been of wondje wordt verzorgd. Zelfs nachts gaat het vrouwtje wel is bij ze kijken of alles goed gaat met de nieuwelingen. Echt een aanrader en daar krijg je zeker geen spijt van. Overigens ook niet extreem duur.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:57

Mijn dochter haar paard staat bij Equilibrium in Overberg, heel erg netjes, goede verzorging en hele lieve mensen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:59

Kempkes schreef:
He,

Ik wilde ook graag mijn veulen dicht bij huis, maar heb geleerd dat het niet opweegt als die niet goed verzogt is. Mijn veulen is toenertijd naar Stal huustede in Aalten gegaan. En mijn volgnde veulens als die er weer komen gaan regelrecht die kant op.

Die mensen hebben echt een passie voor paarden, elk dik been of wondje wordt verzorgd. Zelfs nachts gaat het vrouwtje wel is bij ze kijken of alles goed gaat met de nieuwelingen. Echt een aanrader en daar krijg je zeker geen spijt van. Overigens ook niet extreem duur.

Mijn net aan gekochte veulen is afgelopen vrijdag naar de Huusstede in Aalten gegaan en ik heb er alle vertrouwen in dat hij daar onder goede begeleiding groot kan groeien!
Paarden staan er super bij en de eigenaren zijn inderdaad heel betrokken en zorgen heel goed voor 't jonge spul!
Voor mij is dit ook een heel eind van huis, maar wat al gezegd wordt, dat mijn veulen goed op kan groeien vind ik belangrijker dan dat het heel dicht bij huis is...

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:06

Gister ben ik op bezoek geweest bij de Lindehoeve. Wilde in eerste instantie naar Nigtevecht, maar helaas, deze zat al vol.
Werd hartelijk ontvangen bij de Lindehoeve en had een goed gevoel bij Christian en zijn vader :j . hebben een puik spulletje staan en gaven mij het gevoel eerlijk m te gaan met hun klanten en dieren. Mijn (bijna eigen :)) ) hengstveulen gaat in oktober naar de Lindehoeve. Plaats is gereserveerd, nu nog een datum prikken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:07

spannend, veel succes!

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:10

Dank je wel, zat net je topic over jouw hengstveulen te bekijken. Wat een plaatje ook <3 !
Mag ik je vragen hoe jullie hem hebben afgespeend ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:17

dank je!

in 1x weg...

maar daar had ik zelf weinig over te zeggen hoor,
ik heb het veulen gekocht van de fokker, we hebben een dag afgesproken dat het naar de opfok zou gaan en dan dus gelijk van eigenaar zou veranderen, en die dag heeft hij het veulen opgeladen en zijn ze dus uit elkaar gegaan...
even moeilijk voor beide, maar met een paar daagjes over als het goed is...
hij was al wel bijna 7 maanden, dus oud genoeg om op eigen beentjes te staan!

(edit, die van jou is ook een plaatje zeg!)

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:18

Echter vind ik Nigtevecht niet echt iets, paarden worden daar niet persoonlijk aandacht aan gegeven. Komen niet veel in handen en ze zijn zelf bang voor ze. Mijn hoefsmid is daar ook geweest en kan dit bevestigen. Dus dat is geen aanrader.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:19

Rytir schreef:
Ik lees ook even mee, ik ben ook opzoek en de opfok waar ik mijn oog op heb laten vallen is al vol (nigtevecht). Ik zoek ook een beetje in de richting utrecht/ maar ook noord holland.

Ken je www.muilwijk-horses.nl?
Zit in de buurt van Gorinchem.
Zijn gestopt met de koeien en hebben nu wat meer ruimte voor opfok.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:41

@ Covergirl, nog nooit van gehoord! Bedankt!

Ik zoek echt iets in de buurt zodat ik om de week een kijkje kan nemen bij Mac. Ik ben erg voor opfok (w.b. ontwikkeling) maar ik heb het nu een stuk of 4/5 keer flink fout zien gaan, en dat waren echt niet de minste bedrijven! Een ongelukje zit in een klein hoekje maar ben stiekem toch een beetje een controlfreak!

Johnensuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:24

Rytir schreef:
@ Covergirl, nog nooit van gehoord! Bedankt!

Ik zoek echt iets in de buurt zodat ik om de week een kijkje kan nemen bij Mac. Ik ben erg voor opfok (w.b. ontwikkeling) maar ik heb het nu een stuk of 4/5 keer flink fout zien gaan, en dat waren echt niet de minste bedrijven! Een ongelukje zit in een klein hoekje maar ben stiekem toch een beetje een controlfreak!

hallo, wij hebben nog plek. we zitten in maarsbergen. ze komen bij ons iederdag aan de hand mee naar buiten. we zijn klein dus overzichtelijk en bij ons mag je langskomen waarneer je zin heb.

groetjes

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:59

Kempkes schreef:
Echter vind ik Nigtevecht niet echt iets, paarden worden daar niet persoonlijk aandacht aan gegeven. Komen niet veel in handen en ze zijn zelf bang voor ze. Mijn hoefsmid is daar ook geweest en kan dit bevestigen. Dus dat is geen aanrader.

Sorry maar hier haak ik even op in.
Mijn veulen heeft daar 2 jaar gestaan en ik heb haar mak terugekregen. Net zoals ik haar had weggebracht. Ze worden daar weldegelijk goed verzorgd en onderhanden genomen. Als het de hoefsmid is geweest die de paarden daar bekapt, zegt het iets over de hoefsmid zelf!!!!
Ik ben blij met hun en het volgende veulen zou ik zo weer naar toe brengen.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:10

wij zitten weliswaar helemaal in het hoge Noorden van Drenthe.
kleinschallig maximaal 4 uit een jaargang , na wenperiode in een gemengde leeftijdsgroep.
zeer goed onbeperkt ruw en 3x krachtvoer naar maat/ras.
wij hebben alleen hengsten en ruinen opfok.

www.stalmerodia.nl

ook wij zitten bijna vol, ik heb dit jaar nog plek voor een hengstveulen.