In de afgelopen paar weken waren we al rustig bezig met voorbereiden. Fàe kon inmiddels vaststaan netjes met der moeder meelopen en trailer in en uitlopen deed ze zonder problemen. Maandag kwam de hoefsmid en werd ze geschoren, beide deed ze hartstikke netjes. Ze bleef braaf stilstaan en was nergens van onder de indruk. Vrijdag was de drukste dag, kleintje moest gewassen en gevlochten worden. Met het wassen heb ik haar uit de weide gehaald aan de muur vastgezet en gewoon de slang erop. De kleine bleef perfect stil staan stond zelfs vrolijk aan het hooi te knabbelen en vond het ingezeept worden wel erg lekker. Haar moeder was ondertussen nergens te bekennen, die stond buiten zicht een paar honderd meter verder op de weide. Het veulen maakte het allemaal niets uit, ze kreeg aandacht en eten en dan vindt ze alles goed. 's Avonds kwam een vriendin van mij vlechten, we hebben het veulentje in de stal kunnen invlechten. Een halster heeft ze niet eens omgehad, ze stond stil genoeg en vond het vlechten niet erg. Tijdens het maken van de laatste vlechten ging mevrouw zelfs lekker languit liggen en slapen in de stal. Erg makkelijk om dan de voorpluk in te vlechten. Ik heb veel met veulens gedaan maar zo een rustig veulen heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Op zaterdagochtend vroeg moesten we op pad. Moeder links in de trailer veulen ging er aan de andere kant van het schot naast. Wel goed vastgezet zodat ze niet kon steigeren (was achteraf niet nodig, ze heeft tijdens de reis geen stap verzet. Dat konden we zien via de camera.). Op het keuringsterrein was ze ook ontzettend rustig. Ze liep te slenteren over het terrein en vond alle andere drukke paarden maar overdreven. Ze was zelfs rustig genoeg om lekker te gaan grazen, dat op 10 meter afstand de dressuurpaarden aan het inrijden waren boeide haar niets. In de ring was duidelijk het verschil tussen haar en alle andere veulens te zien. Waar de meeste veulens druk en angstig waren slenterde zij ontspannen aan een slap touwtje naast moeders mee.
Het maakt me niets uit dat ze laatste is geworden van haar groep, ik heb van veel mensen complimenten gehad over haar super karakter en dat is voor mij belangrijker dan wat voor een prijs dan ook.
Foto's komen z.s.m.
Groetjes van een hele trotse boktmamma
)
)