Drachtig? of toch niet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatanka1

Drachtig? of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 10:58

nadat ik gister rijles had gegeven was mijn shetje behoorlijk nat van het zweet...
dus ik gaf haar even een lekkere douche...
ik spuit ook altijd tussen haar achterbenen... en toen ik dat deed zag ik dat haar uier opgezwollen was...
en toen ik er in kneep kwam er melk uit... dus ik denk dat ze drachtig is...
ik heb haar eind maart gekocht en toen was ze behoorlijk slank... maar ze kwam heel snel aan... en is nu best dik... terwijl ze elke dag beweging krijgt (voor de kar en onder het zadel)

maar toen ging ik bij mijn eigen merrie kijken en toen ik in haar uier kneep kwam er ook melk uit.. :?
terwijl ze echt niet drachtig kan zijn... want ze staat enkel bij merries in het land en bij mij thuis hebben we geen hengsten...

er komt sowieso een DA bij het shetje kijken en ze wordt deze week nog gescand...
dus ik vraag me af wat jullie denken wat het is.. want kan er melk uit een uier komen zonder dat ze drachtig is???

lindake

Re: Drachtig? of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:43

YRT => KS

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:47

Nou als je bij je niet drachtige merrie ook melk uitkomt (wat me heel sterk lijkt) lijkt het me niet dat je shet ook drachtig is
Maar heb je foto's?

Tatanka1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 13:58

corientjuhh schreef:
Nou als je bij je niet drachtige merrie ook melk uitkomt (wat me heel sterk lijkt) lijkt het me niet dat je shet ook drachtig is
Maar heb je foto's?

helaas niet... ik heb het al aan meerdere mensen laten zien en gevraagd meer bij mijn paard was het 1x en bij het shetje spuit het echt en is de uier opgezwollen... :?

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:54

Gewoon eventjes wachten op de scan, een merrie kan namelijk ook schijndrachtig zijn. Dan vertoont ze alle kenmerken van het drachtig-zijn, maar is ze dit niet echt. Heb je anders misschien wat foto's van de uiers? Ik kan me namelijk wel ongeveer een beeld vormen bij wat je zegt, maar foto's maken alles toch een stuk duidelijker. En anders gewoon eventjes wachten totdat de dierenarts een scan heeft gemaakt. ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:56

Hahaha grappig. Toevallig mijn fjord vrijdag op laten voelen. Precies hetzelfde verhaal. Blijkt dat zij reageerd op de veulens in de wei ernaast.

Tatanka1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 23:18

vandaag is de dierenarts geweest... scan gemaakt en opgevoelt...
niet drachtig maar ... schijndrachtig...
maar paard trouwens ook :P

bedankt voor jullie reacties...