veulenloze merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vannah

veulenloze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 09:47

hoi allemaal,
hier mijn trieste verhaal: mijn merrie was uitgerekend op 5 juli...ik helemaal trots en vol spanning wachtend op het veulen van mijn held palousa sturdy-fellow.
tot mijn grote schrik is het veulen 12juni geboren, het was een schatje maar ontzettend klein en mager...
da erbij en volgens haar was het helemaal in orde alleen moest hij aan de fles(hij kon niet bij het uier), zo gezegd zo gedaan.
maar na 2 slapeloze dagen en nachten werd onze kleine jongen slap en werd ik met spoed naar utrecht gestuurd waar mijn schat het niet heeft gehaald!... ben er kapot van en de merrie erg stilletjes maar ze sleept zich er vrij goed door

nu zit ik te lezen over moederloze veulens en dacht dat mijn merrie misschien toch nog iets kan betekenen voor een veulentje.dus reageer gerust...

Joltsje

Re: veulenloze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:49

vlgens mij is daar een centrale voor.

en volgens mij moet dat dan ook vrij snel.
sterkte met het verlies van het veulen.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:50

Ik zou je even aanmelden bij de veulen centrale :) 070 – 311 03 67
Je staat idd maar een week ofzo inschrijven omdat dan meestal de melkproductie van de merrie terug loopt.
Heb het dit jaar ook met mijn merrie gedaan die had7 april een dood veulentje en 9 april werd ik gebeld dat er een pleeg veulen was. Heel veel sterkte, en heel veel succes naar het zoeken van een veulentje!
Laatst bijgewerkt door guenivere op 19-06-10 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

criollolover

helaas kan ik je niet helpen, ik zie dat je net nieuw bent hier op bokt, welkom! mijn paardje heeft als pappie sturdy-fellow, (zie foto's profiel) vandaar dat ik ook ff reageer. sterkte!

hilleke1980

Je kan je melden bij de centrale moederloze veulens, weet alleen niet of je daar al te laat voor bent

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:39

heb inderdaad gebeld naar de veulencentrale maar deze hebben geen info hoe snel er max overheen mag gaan...
alleen maar 1 veulen beschikbaar in groningen wel ver maar ik bied het de mensen toch wel aan denk ik, wie weet hoe hopeloos ze zijn!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:42

Oh vannah triest van je veulen, sterkte ermee en ik hoop dat je snel een veulen vindt voor je merrie en vlgens mij zegt dan afstand niet zoveel. iig heel veel sterkte

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 12:59

nou vandaag heb ik toch een telefoontje gekregen uit eindhoven, nu maar afwachten of hij komt... er is nog volop melk te verkrijgen bij mijn merrie dus daar zal het niet aan liggen.
de man had gehoord dat het mogelijk is om een merrie die ooit een veulen heeft gehad in te spuiten met hormoon en dat ze dan binnen 24 uur melk gaat produceren dat zou voor hem makkelijker zijn... zelf heb ik er nooit van gehoord maar wie weet
dus nu is het afwachten geblazen

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 12:22

nou jammer dat de mensen uit eindhoven niet zijn gekomen...
mijn merrie heeft nog steeds melk maar nu hoeft het natuurlijk niet meer.
ze gedraagd zich eigenlijk best goed af en toe wat nukkig maar ja dat mag...ik laat haar lekker met rust en dan kijken we wel weer of ze volgend jaar weer gedekt gaat worden ... iedereen bedankt voor jullie reacties :+

ainty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:44

mijn merrie had een veulen dit jaar,
en moest ik helaas gelijk in laten slapen.
heb direct naar de veulencentrale gebelt,
en om kwart voor 12 stond er al een moederloos
veulen bij, die de reis vanuit het limburgse veld
hierheen had gemaakt.
Het werkt dus wel, die veulencentrale. }>
als 1 van de 2 komt te overlijden, zou ik zeggen
bel zo snel mogelijk de centrale, dan heb je de meeste
kans van slagen.