Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ragdollcat schreef:Gelukkig zeggen jullie het al, nu durf ik het ook te zeggen, ik hou er niet van om merrie en veulen te scheiden, laat ze gewoon lekker op het land, of als je perse toch rijden wil laat de veulen erbij, maar wel zo dat ie niet meewerkt, laat er iemand oppassen/vermaken en dat het veulen de moeder in het oog heeft. Maar waarom wil je een veulen dan? als je toch alleen maar wil rijden/werken met de merrie.

.... Dat snap ik niet.
) 
.
kick1972 schreef:mijn veulen is nu 11 weken. Vanaf de 2e week hebben we haar elke dag even alleen in de stal gelaten. Eerst 10 minuten en daarna langzaam opgebouwd. Niet omdat ik perse met mijn merrie wedstrijden moet rijden ofzo maar om het veulen te leren dat het normaal is dat mams af en toe even aan het werk is en ook weer terug komt. Uiteraard is de kleine boos als mams alleen aan het werk mag maar ze weet dat mams weer terug komt en is er inmiddels redelijk rustig onder. We kunnen haar nu anderhalf uur alleen laten en kunnen dus met mams een duinritje maken. Mams vind het heerlijk om te mogen rijden, kan ze heerlijk haar energie kwijt en de kleine weet dat mams weer thuis komt!
Mijn mening is dat als je het heel rustig opbouwt het goed is om moeder en kind al jong af en toe even te scheiden!