Drachtig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elkePATZZ

Drachtig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 20:53

Mijn opa heeft net zijn paard weggedaan en heeft ervoor een kleiner paardje gekregen,
omdat zijn weide te klein was en het paard niet genoeg gras meer had. Ik ben er heel erg boos
om geweest omdat het mijn lieveling was. Nu heeft hij er een anders, kleiner paardje voor gekregen
er zijn enkel een paar probleempjes, ze is drachtig.
We weten niet hoelang ze al drachtig is en we weten dan ook al totaal niet wat we wel en niet met haar mogen doen
en wat te geven aan haar.

Moeten we haar speciale voeding geven of bepaalde dingen niet geven,
mogen we haar nog kammen (misschien een domme vraag, maar het kan misschien dat
de merrie er niet goed tegen kan?) en mogen we haar dan wassen, en zo van die dingen.

Ook zou ik nog wat nieuwe spulletjes nodig hebben natuurlijk zoals een halster enzo, als iemand een winkel weet
waar ze in België (Vlaams-Brabant) spullen verkopen voor kleine pony's?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, de dierenarts kan overmorgen pas komen en
ik heb echt bang dat ik morgen iets ga misdoen als ik haar ga verzorgen (: .

HeleneDas

Re: Drachtig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:55

Het lijkt me verstandig omdat je niet weet hoelang ze zwanger is niet te gaan rijden of iets te doen.
Lekker knuffelen en borstelen.
Volgensmij heb je speciale merriebrok
Wacht anders gewoon ff tot de DA komt!
Kijk even naar de uiers misschien komt er al melk uit of zijn ze vol gelopen dan kun je zien of hjet veulen al bijna komt of niet ( meestal)

elkePATZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 21:00

HeleneDas schreef:
Het lijkt me verstandig omdat je niet weet hoelang ze zwanger is niet te gaan rijden of iets te doen.
Lekker knuffelen en borstelen.
Volgensmij heb je speciale merriebrok
Wacht anders gewoon ff tot de DA komt!
Kijk even naar de uiers misschien komt er al melk uit of zijn ze vol gelopen dan kun je zien of hjet veulen al bijna komt of niet ( meestal)

Erop rijden gaat zoiso niet, haar kop komt bij mij ongeveer tot aan m'n kin en ik ben maar 1.54M.
Ze heeft een paspoort enzo maar voor derest weten we totaal niets over haar.
Toen ik er net bij was heb ik wel wat beweging gezien in haar buik, hij staat erg hard en maakt veel lawaai maar dat is enkel als ik er alleen bij ben.

Misschien dat het indd wel verstandiger is om ze enkel te borstelen. Maar aan haar uiers komen mag ik niet, ze draait zich meteen als ik naar de onderkant van haar buik ga. Tog al bedankt :D

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:08

ik zou gewoon lekker borstellen, dat kan nooit kwaad, en verder zou ik wachten tot de DA geweest is. die kan in schatten hoelang ze ongeveer al drachtig is, en aan de hand daarvan kan je gaan kijken wat je ngo emt de kan, bv longeren, wandellen etc.
de DA kan je ook meer info geven over wat voor voer het beste is voor de merrie tijdens de dracht en tijdens het zogen.

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:43

ik zou ook even het oordeel van de DA afwachten.

Er bestaan wel voeders speciaal voor drachtige merrie's. hier in België noemen ze het een breeding voer...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:23

VSW-->KS