Ik ben hier nieuw...in ieder geval wat betreft het mee kletsen. Lees iedere morgen even of er al weer nieuwe veulentjes zijn geboren...
Ik heb een shetlander van 18 jaar, heb haar gekocht in december. De vorige eigenaar mompelde iets dat ze wel eens drachtig kon zijn omdat ze in juli en augustus met een hengst in de wei heeft gestaan. Ik heb daar ( hoe stom dan ook ) niet veel aandacht aan geschonken.
Maar sinds een maand zijn haar banden behoorlijk slap ( nog niet zo slap dat haar staart op haar rug kan, maar kom een heel end)
Hier lees ik van alles over schijn drachtig...en ben nu toch wel een beetje bang dat ik straks geen huppelend veulentje in de wei heb...
Op de slappe banden na veranderd er weinig, haar uiers groeien niet echt, maar zitten wel beste spenen aan.....en met moeite krijg je er een druppie wit/doorzichtig goedje uit. Vergeleken met andere fotos hier op het forum vind ik haar ook nog niet super dik.
Ik heb een webcam in haar stal staan....en merk wel dat ze 's avonds soms meer onrustig is dan normaal.....af en toe gaat ze zelfs liggen, en dat heeft ze eerder nog nooit gedaan
Iemand enige idee, of de banden ook slap worden als ze schijn drachtig zijn...?