Ja hoor als je paard melk geeft kun je gewoon rijden dus ook als je een paard melkt kijk wel goed naar je paard of ze het echt wel leuk vind en als je haar melkt zou ik het ook net voor het rijden doen zodat het uier wat leeg is dan heeft ze er minder last van. Ik zou niet meteen topsport van haar verwachten maar wat recreatief rijden is geen probleem. *ben ook benieuwd wat de reden van het melken is (even off topic natuurlijk maar ben wel benieuwd wat de rede is)
Ik zelf heb een merrie met veulen van een maand oud nu en ik ben sinds gister begonnen om de merrie in te rijden. Ze vind het heel fijn de tijd met haar zoon maar ik merk ook dat ze zich verveelde dus rustig begonnen en veulen loopt er bij zoveel doe ik ook niet en dan heeft ze na het lopen ook wat rust dan slaapt hij... Maar ik ben dus ook bezich om een melkgevende merrie te gaan rijden.
Volgens mij kan dat wel ja. Even een heel bijzonder vraagje: Verschilt paardenmelk veel van koeienmelk? [/nieuwsgierigheid] Maar het zal niet veel uitmaken denk ik, en inderdaad zorgen dat haar uier aardig leeg is, ik denk dat ze dan misschien wat kan gaan lekken of iets.
Als er een veulen naast loopt, zou ik moeder en kind de kans geven om lekker op het land te lopen. Rijden komt dan wel weer als het veulen gespeend is. Of je daarnaast de merrie nog melkt, maakt dan verder niet uit. Als er geen veulen naast staat (omdat dit is overleden, of inmiddels al gespeend is) kun je gewoon rijden.