Afspraak veulen controleur KWPN?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ptiteblue

Afspraak veulen controleur KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 19:46

Mijn veulen is nu 6 weken oud en ik heb nog altijd niets gehoord van het veulen controleur van het KWPN.

Voor Belgie is er sinds dit jaar een veulencontroleur, hoelang na de geboorte komen ze normaal langs?

Bedankt

InekeH87

Re: Afspraak veulen controleur KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:50

Ik heb ook nog niets gehoord en mijn veulen is inmiddels 12 weken. Ik heb het idee dat het erg druk is bij het KWPN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:53

Meestal sparen ze er een aantal op en maken ze er een route van, van een hele dag. Als je je controleur even belt weer je het ook....

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 20:00

Ik heb de gegevens van die controleur niet...
Ok, als het zo is dat het lang duurt, zal ik moeten wachten :)
Wanneer zou ik mij druk moeten maken, na hoeveel maanden?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:11

ze verzamelen idd tot ze een aantal veulens bij elkaar hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:15

Exact aantal maanden geen idee, kijk een beetje naar het seizoen..wanneer de meeste veulen oud genoeg zijn om gechipt te mogen worden...

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:34

Ik weet niet hoe het met het KWPN gaat maar ik heb de veulencontroleur voor ons veulen even gebeld stond bij de site van het stamboek wie het is en waar ik heen kon bellen heb ik gedaan en hij vertelde dat hij als het veulen 8weken oud is hij komt om te chippen en te schetsen (geloof ik) en moest mijn telefoonnummer achter laten en de geboorte datum en dan zou hij me bellen als het bijna zover zou zijn.
Staat er bij het KWPN ook niet een nummer voor de controleur op de site voor welk deel wie controleerd?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:35

Mijn veulen was best oud voordat ze van het KWPN kwamen, ze belden zelf op. Volgens mij was ze een paar maanden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:37

hier (noord holland) komt hij meestal pas in september,afgelopen jaar pas tegen het einde van september

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:29

Hou er rekening mee dat een veulencontroleur in België niet mag chippen dit moet gebeuren door een dierenarts.

Hou dan in België nog rekening met de encodatie van je veulen. Dit moet gebeuren voor je veulen 4 maanden oud is!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:41

Bij mij kwamen ze met 5 maanden ongeveer.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:37

ragna schreef:
Hou er rekening mee dat een veulencontroleur in België niet mag chippen dit moet gebeuren door een dierenarts.

Hou dan in België nog rekening met de encodatie van je veulen. Dit moet gebeuren voor je veulen 4 maanden oud is!

Het is nieuw, vanaf dit jaar, een belgische dierenarts is ook veulencontroleur voor het KWPN.
Hij mag de veulens dus ook chippen.
Zo moeeten de belgische veulens niet meer door DNA onderzoek.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:41

Op KWPN site vind ik terug dat de eigenaren een nota krijgen met het registratie nummer van het veulen en telefoonnummer van passportconsuelent.

Hoeland duurt dat na dat KWPN het geboortebericht heeft gekregen?
Veulen is op 9 april geboren, geboortebericht op14 april per aangetekend opgestuurd?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:49

gewoon afwachten,je krijgt vanzelf bericht. ze wachten tot ze genoeg veulens op de route hebben en aangezien er nog genoeg worden geboren t/m juli..
de veulencontroleur beld zelf op als hij langskomt

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:00

Mijn veulen was ook al zo'n 3 maanden oud toen de controleur langs kwam. Ze nemen vanzelf contact op. Als je het snel weten wilt kun je hem altijd bellen lijkt me.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:56

Mijn veulen was vorig jaar ook ruim drie maanden oud toen de controleur langs kwam. Ze sparen ze inderdaad een beetje op en ze bellen als ze langskomen. Voor het veulen van dit jaar heb ik al moeten betalen voor het paspoort en chippen. Op die rekening staat ook wie er bij mijn langskomt en een telefoonnummer. Misschien is dit bij jou ook wel? Dan kan je evt. bellen maar ze laten het zelf echt wel weten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:01

Ik werd vandaag netjes gebeld met de vraag of hij a.s. vrijdag lang kon komen. Wel balen, want mijn merrie staat nu weer bij de hengstenhouder dus wordt het pas eind v.d. zomer ;(