Mijn shetlander harst., schoonmaken ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

longshot

Mijn shetlander harst., schoonmaken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 10:16

Mijn shetlander is gisteren begonnen met harsen .. toen leek het nog op water... toen ik vmo ging kijken waren haar uiers helemaal vies en plakkerig.
Moet ik nu de spenen schoon maken of het er gewoon op laten zitten...???
Hoe lang duurt t meestal nog voordat ze gaan bevallen als ze eenmaal harsen...???
De banden zijn ietsjes slapper geworden maar nog lang geen drilpudding...

Mariposa11

Re: Mijn shetlander harst., schoonmaken ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:17

niet eraan komen iig.. Tja kan in 24 uur gebeuren maar het kan ook nog een weekje wachten ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:57

je kan vorzichtig een stukje eraf halen. Dan kan je kijken hoe snel er weer een nieuwe vormt. Ze kan ook door liggen (druk op de uirer) er beetje melk/voct uit laten komen maar dan kan het nog wel even duren.

Maar het best is er niet te veel aankomen. Maar het is wel zo als ze eenmaal echt harsen dus na het afhalen al heel snel weer een nieuw harsje dan komt het meestal vrij snel

longshot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 15:25

Ik heb vandaag twee keer de harsdruppel verwijderd , toen ik een uur later weer ging kijken hing er weer een nieuwe aan...de banden zijn echter nog niet overdreven slap....kling is wel wat flubberig...Erg spannend ben benieuwd hoe lang het nog duurt