Gefopt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Gefopt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 08:12

Ja, lekker ding die merrie van mij. Gisteren werd ik gebeld door een vriendin van mij dat mijn merrie steeds lag en dat het er naar uitzag dat ze weeen had. Ook kwam er af en toe wat melk uit de uier. Ik riep blijkbaar iets te hard 'komt het?' want al mijn collega's op de werkvloer wenste mij succes en ik moest meteen 'weg'.

Eenmaal op stal vond ik mijn paard, liggend, kreunend en steunend. Blijkbaar heeft ze ook geperst want bij een van de persjes is er wat melk uit de uier gelopen (ze had niet gekegelt). Soms ging ze wer staan, dan weer liggen. Uiteindelijk stonds ze op, ging lekker eten en was rustig om haar heen aan het kijken.

Va maar gebeld om te vragen of er niet iets mis was. Maar nee, waarschijnlijk een pootje dat net tegen of in het geboorte kanaal was komen te zitten; t veueln kon vanavond komen maar ook pas over een week. }:0

Gisteravond heeft ze dit weer drie keer gedaan. Man, ben echt uitgeteld! Laat maar komen die kleine, dan heb ik eindelijk weer een goede nachtrust! :D

gitje65

Re: Gefopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:55

Hier vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt! ook de da laten komen en idd beentje tegen het geboortkanaal. Ze heeft daarna nog een week rond gelopen en de melk spoot uit de uier bij elke stap die ze zette; har hele achterbenen glommenen plakten ervan. Maar na een week een supersnelle bevalling en een kerngezond veulen! Don't worry. Komt goed; het is alleen vreselijk slopend!!