Word bijna 17. Ik wil haar graag volgend jaar later dekken.
Ze heeft al 2 veulens gehad. Een hengst en een merrie. Verder reageerd ze normaal op hengsten,
maar word niet hengstig..
Willen jullie me tips enz. geven??
Alvast bedankt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. brechtje1986 schreef:Ja maar dan zal je geen goedgekeurde dekhengst kunnen gebruiken waarschijnlijk. Beetje zonde als die getrapt wordt door een merrie die niet wilt en zich verwond!

conejo schreef:brechtje1986 schreef:Ja maar dan zal je geen goedgekeurde dekhengst kunnen gebruiken waarschijnlijk. Beetje zonde als die getrapt wordt door een merrie die niet wilt en zich verwond!
Mijn merrie is natuurlijk gedekt door een goed gekeurde hengst, een new forest hengst. Hangt van het ras af, vaak bij pony's zijn er nog wel hengsten die natuurlijk dekken.
Mijn merrie is nu 19 en heeft op 6 mei een veulen gekregen, voor haar is dit de laatste dit geeft haar lichaam nu aan. Maar haar moeder heeft op haar 23 nog een veulen gehad, helemaal zonder problemen en was ook in 1 keer drachtig. Het hangt heel erg van de merrie af. Wel is raadzaam om het eerste veulen te komen voor de 12 jaar, maar aangezien ze al 2 veulens heeft gehad is dit geen probleem. Als ze verder in goede conditie is zou het geen probleem moeten zijn.
Word ze niet hengstig of toont ze niet hengstig? Mijn merrie toonde toen ik haar net had extreem hengstig Maar 3 jaar geleden toen ik haar wilde dekken toonde ze helemaal niet hengstig, maar werd ze wel hengstig. Sommige merries tonen namelijk niet hengstig, maar worden het wel. Je zou dit na kunnen laten kijken door de da.