Het was eindelijk zover nadat ik 7 nachten en stal heb geslapen en daarna nog 3 dagen op cursus moest en ik bang was dat ze dan zou bevallen. Heeft ze netjes gewacht tot ik gisteravond terug thuis was en toen ik sávonds nog even ging kijken en haar binnen zetten. Ging ze terwijl ik erbij was liggen en braken haar vliezen,ik gelijk naar Anita gebeld en toen ze erbij kwam begon de bevalling echt op gang te komen dit was om 23.22. Ze was al tijdje bezig toen het neusje er ook net uitstak maar aangezien onze dierenarts zei dat het maximaal 40 minuten mocht duren en ze bijna geen weeen had heb ik haar een hadje geholpen en toen het hoofdje er voorbij was, was ze er zo uit. Het is een prachtig en guitig merrieveulentje geworden,we weten alleen nog niet wat voor kleur het nu eigenlijk is een beetje licht bruin met voskleurige manen en staartje. En we noemen haar waarschijnlijk Spirit. Ginger de moeder is een fantastische moeder doet alles netjes laat alles toe en is er heel zorgzaam voor. In Een woord geweldig.
Maar nu heb ik een vraag over de geboorte en nageboorte en zat toen het veulen kwam een stukje donker vlees ofzo bij wat heel erg sterk op een lever leek. We dachten eerst dat het een glad stukje mest was maar toen we het verder gingen onderzoeken leek het meest op lever.
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn, de nageboorte was verder helemaal intakt dus daar was het niet van.