Wie heeft er tips. Ons veulentje geboren op 17 maart, wil maar niet mak worden. Ze worden iedere dag op stal en in de wei gezet. En de merrie wordt iedere dag gepoetst en dan staat het veulentje er gewoon bij. Maar ze blijft met een grote boog om ons heen lopen. We hebben ook al uren op de grond gezeten in de stal. Als we haar toch vast pakken begint ze helemaal zenuwachtig te kauwen met der mondje. Wie heeft er tips om haar toch wat makkelijker in de handen te krijgen.
idd kauwen is onderdanigheid maak je niet te veel zorgen en gewoon doorgaan op deze voet.. heb je veulentje al halstertje omgehad? als het lukt gewoon iedere dag aan beide kanten helmaal aaien. Zodat ze het aan beide kanten leert accepteren
Zoals ik het nu dus lees, blijven jullie erbij zitten, en als het niet lukt pakken jullie het veulentje vast? Dat lijkt me misschien niet de beste oplossing, omdat het veulen dan ervoor kiest om niet te komen, en dan toch gedwongen wordt.
Heeft het al een halstertje om gehad? Is het al stukjes mee gaan lopen? Als je met moeders aan het prutsen bent, wat doet het veulenkind dan?
Als we haar aan het poetsen zijn blijft ze wel in de buurt, maar altijd aan de andere kant dan waar wij zijn. Moeder is zo lief en komt altijd zelf naar ons toe. We geven haar de tijd maar het is wel jammer zo!
jeetje.... het is niet in mij opgekomen dat het ook zo kan als bij jou TS. Gister is mijn veulentje geboren en het wil al vanaf het eerste uur knuffelen en geaaid worden. Weet iemand hoe het kan dat een veulen zo schuw blijft dan??? ik ben hier heel nieuwschierig naar!!!
ligt misschien aan karakter wij hebben nu 2 veulens gehad en beiden hielden niet zo vanhet getut aan ze. Hebben dan ook vaak ruzie gehad en de merrie hielp mij even met een halstertje omdoen door het veulen klem te zetten in een hoek.
De merrie is zelf ook niet zo aanhalig en na een week of 2 kon je ze aanhalen en halster omdoen.
Ga door zoals je bezig ben en zeker als de merrie al zo lief is veulen niet gaan dwingen of je moet het heel snel doen voor bv. halster omdoen dan met 2 man 1 voor 1 achter en omdoen en dan laten.