Welk birth alarm??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kalicha

Welk birth alarm??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 15:58

Weet niet of het hier helemaal goed staat, zo niet dan hoor ik t wel en sorry alvast...

Maar hier het volgende; mijn merrie is half mei uitgerekend, nu wil ik haar dus tegen die tijd met een birth alarm op stal zetten. Maar dit is mijn eerste keer dat ik zelf een veulentje fok, dus heb eigenlijk helemaal geen idee wat nou een fijn alarm is. Weet wel dat je er 1 hebt met zender/ontvanger, en 1 met een gsm alarm. Mochten er nog meer soorten zijn wordt ik graag ingelicht!!

De merrie staat achter het huis, ik denk max 30 meter, maar das wel echt maximaal, denk zelfs dichter bij. (weet ook einlijk niet hoe groot het ontvangst van zo'n alarm is)

Maar ik zou dus graag jullie meningen en bevindingen willen horen, want ik heb echt geen idee hoe of wat..
alvast bedankt.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:12

Ik heb zelf geen ervaringen met Birth Alarms, maar als je even zoekt op Bokt vindt je genoeg mensen die dat wel hebben.

Hier even een folder van Epplejeck dat is een van de vele verhuurders van birthalarms.
http://www.ej.nl/ntnstore/supplyimages/ ... folder.pdf
Hier gaat het om de gsm versie, deze zal jou berichten op je telefoon wanneer je merrie gaat liggen.
Dus overal waar jij bereik hebt zal het alarm je bereiken.

Verder kan je eigenlijk bij veel paardenwinkels een BA huren. Ook heb je nog het halster alarm, hier zit er een klein "kastje"
aan het halster vast, sommigen vinden dit prettiger dan heeft de merrie geen last van de singel.
Uiteraard kan je ook een kopen maar dit is vrij prijzig en kan niet echt uit wanneer je bijv. maar 1 veulentje fokt.

fjordnina

Re: Welk birth alarm??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:22

Er zijn verschillende alarmsystemen:

Singel met melder en kastje
Singel met melder en gsm
Halstermelder met gsm
Halstermelder met kastje
Halstermelder met zakpieper.

Ik heb zelf 3 systemen gehad en heb er 1 weggedaan. Dat was een halstermelder met gsm functie van Robor.
Die ging veel te laat af.
Ik stond naast de merrie de dierenarts al te bellen omdat het niet goed ging toen dat ding pas afging. Mijn singelmelder met kastje was het jaar ervoor keurig op tijd.

Nu heb ik de amerikaanse halstermelder met een zakpieper en evt. telefoonkiezer. Beiden zijn te huur (zowel singel als halstermelder), dus als je wat nodig hebt? Ik ben nog niet aan het adverteren gegaan dus heb ook nog geen aanvragen staan.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:28

Ik heb een singel via gsm. Deze werkt prima, ben al 5 keer gebeld door het alarm, maar dat was alleen omdat ze een paar minuutjes plat lag. Godzijdank heb ik een camera in de stal hangen zodat ik kon zien dat het vals alarm was(tis 5 autominuten naar stal).

Das ook wel een goeie voor je, een camera, zeker met maar 30 meter te overbruggen moet dat een eitje zijn, dan hoef je niet gelijk je bed uit als het vals alarm is, en je kan het opnemen als het echt begint!

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:09

oke, bedankt, met deze info kan ik allemaal wel wat.. ga nog eens even verder uitpluizen hoe en wat

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:31

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 16:05

thanx gem..