Mijn merrie is vorig jaar bevallen van een hengstveulentje en daarna niet meer gedekt. Althans, dat dacht ik. Ik hou al een paar weken haar uier in het oog omdat ik zo kan zien of de kleine nog gedronken heeft of niet. Gisteren heb ik er eigenlijk niet meer naar gekeken omdat hij toch niet drinkt en er niets te zien valt. Nu ga ik vandaag de paarden voeren en ik kijk naar haar uier en ik zag dat ze uier begon te krijgen. Ik moest toch even op adem komen want had dit echt helemaal niet verwacht. Ze is wel dik enzo, maar dat is ze altijd al geweest (heeft ze aanleg voor). Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken! Als ze drachtig is dan moet er een hengst op mijn wei geweest zijn zonder dat iemand daarvan wist. Ik zou niet weten wie zoiets zou doen. Heb gelijk de dierenarts gebeld en die komt straks om 15u opvoelen.. Pff, moest dit echt even kwijt.. Wat denken jullie ervan?
zeg nooit nooit. mijn ouders hebben een shet gehad die de welsh C had gedekt. die dreef haar in een hoekje daar moest ze liggen en die heeft haar toen gedekt. wat was de uitslag?
Oei, dat zou niet zo fijn zijn. Dan is het toch maar 'te hopen' dat je veulen opnieuw is gaan drinken ipv dat ze weer gedekt is. Spannend.
melissaschot
Geplaatst: 17-02-10 18:02
Ik ben best benieuwd wat de DA ervan gezegt heeft, ik denk persoonlijk ook dat het jonge hengstje stiekem weer is gaan drinken... Maar je kan natuurlijk nooit nooit zeggen hé
De dierenarts is geweest. Mijn veulen is niet gaan drinken (laat ze trouwens ook niet meer toe en er komt geen melk uit) en ze is niet drachtig. Een hele opluchting voor mij. Ze heeft het begin van een schrijndracht en dat gaat gewoon weer over volgens de dierenarts. Ik ben dus toch niet gek aan het worden Groetjes.