Meer mensen die hun dood geboren op sterk water hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

guenivere

Meer mensen die hun dood geboren op sterk water hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:13

Mischien voor de meeste mensen hier een heel onbegrijpelijk iets, maar ik ken meerdere mensen die een doodgeboren veulentje, (embryo) op sterk water hebben staan.
Nu is mijn mini merrietje vanacht 3,5 maand te vroeg bevallen van een dood hengstje echt ieni mieni klein. Ook ik zou dit graag met het veulentje willen doen. Natuurlijk had ik hetzelf ook liever dartelend in de wei gezien, maar het is nou eenmaal al dood geboren.

Nu heb ik alleen 1 probleem ik kan wel aan ''sterk water'' komen, maar waar haal je in godsnaam zijn grote pot of fles vandaan met een goed afsluitbare deksel? Om een indicatie te geven van de grote van het veulen hij ligt nu in een middelgrote curver bak, ik heb er eventueel een foto van maar die zet ik hier liever niet op bokt. Maar voor mensen die mij waarschijnlijk aan zoon fles kunnen helpen zou ik hem wel willen versturen.

Ik ben dus heel benieuwd of er meer bokkers zijn die dit gedaan hebben, en waar ze dan in godsnaam zoon grote fles vandaan hebben gehaald?

Ook zullen er vast bokkers zijn die het een belachelijk idee vinden, maar daar heeft ieder zijn eigen mening natuurlijk over.

Ik hoop wat bruikbare tips te krijgen.

Anoniem

Re: Meer mensen die hun dood geboren op sterk water hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:15

Jammer van je veulentje.

Voor mij zou ik persoonlijk niet zoiets in mijn bezit hoeven hebben, maar dat is aan ieder voor zich. Ik ben dan wel weer zo nieuwsgierig dat ik even meelees hoe dat op sterk water zetten moet.

Kijk voor een fles eens op marktplaats, grote weckpotten e.d. staan er plenty op dus ook vast van die grote flessen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:16

een grote wek pot, dus even bij oma in de kast snuffelen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:29

ik dacht dat apotheken vaak ook van die grote flessen hebben.
Misschien kan je het daar is vragen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:32

Je kan het ook aan je DA vragen, die hebben die dingen vaak ook wel of kunnen er makkelijk aankomen. Die kan je ook helpen met alles. Maar ik weet niet hoelang het kan blijven liggen voordat je het niet meer op sterk water kan zetten.
Maar je DA weet vast antwoord op al je vragen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:40

Misschien bij de blokker die hebben van alles wij hebben daar eens een glaze afsluitbare pot vandaar wel is waar voor drop maar daar kon gewoon 5kg drop in en dat lijkt me toch wel groot genoeg misschien dat je daar eens kan kijken. Of inderdaad de dierenarts of kliniek die hebben vaak ook zoiets wel vaak op voorraad staan.
Succes vind het wel een mooi idee om het op sterk water te zetten. Zou het zelf ook wel gedaan hebben denk ik.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:45

Inderdaad een grote weckpot wellicht ken ik mensen in Nederland die nog iets in de kelder hebben, kan het navragen. Dan kun je het ook goed afsluiten want dat is natuurlijk essentieel voor zoiets. Verder zou je eens de universiteiten kunnen proberen hoe zij zulke dingen doen. Die hebben natuurlijk ervaring!!! Dus universiteit van Utrecht, maar ook die in Groningen waar ze artsen opleiden. Eventueel een Universitair Medisch Ziekenhuis!! Het probleem bij een grote weckpot is namelijk de weckring, die moet groot genoeg zijn en die zullen vast zeldzaam zijn.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:51

Je dierenarts vragen, maar waar wil je dan zo'n hoeveelheid Formaldehyde-oplossing vandaan halen? Dat koop je nu ook niet even bij de kruidvat... of wou je het anders doen? Ik denk dat je inderdaad het makkelijkst bij je dierenarts of een (academisch) ziekenhuis kunt vragen.

Wat je ook kunt doen is bij de kringloop kijken. Daar hebben ze ook nog weleens grote afsluitbare potten uit oma's tijd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:53

het zou mijn idee niet zijn inderdaad.

Wat ik me dan wel weer afvraag is waar zet je zoiets neer? In je woon kamer? :P

114677

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:50

ik heb geen flauw idee hoe groot die pot moet zijn, maar ik heb even op marktplaats gekeken en daar zitten ook wel aardig grote glazen potten tussen.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:55

MLoeser schreef:
Je dierenarts vragen, maar waar wil je dan zo'n hoeveelheid Formaldehyde-oplossing vandaan halen? Dat koop je nu ook niet even bij de kruidvat... of wou je het anders doen? Ik denk dat je inderdaad het makkelijkst bij je dierenarts of een (academisch) ziekenhuis kunt vragen.

Wat je ook kunt doen is bij de kringloop kijken. Daar hebben ze ook nog weleens grote afsluitbare potten uit oma's tijd.

De welkoop verkoopt formaldehyde per 1 liter of per 20 liter per liter kost het 6,75. Ik wil het gewoon in mijn woonkamer hebben. Het ziet er helemaal niet raar uit de ogen zijn mooi gesloten enzo en het is gewoon echt een veulentje maar dan kaal. Het veulen is al wel dik 7 maanden uit dus het moet idd een vrij grote pot zijn, maar het veulen zelf vind ik behoorlijk klein. Maar vind maar eens zoon pot, op marktplaats word ik zelf niet echt wijzer, ik zal morgen zowiezo gelijk bij de blokker kijken. Marskramer had in ieder geval niks. De DA zei dat ik zolang het vriest het veulen wel gewoon buiten kan houden en anders kan het altijd nog in de vriezer. Het mooiste zou gewoon zijn dat het zo snel mogelijk geregeld is. Een universiteit informeren is natuurlijk ook een goed plan. Weet alleen niet of die nou met de kerst vakantie dicht zijn, dat denk ik wel. Wil iedereen die tot nu toe gereageerd heeft in ieder geval bedanken :)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:56

114677 schreef:
ik heb geen flauw idee hoe groot die pot moet zijn, maar ik heb even op marktplaats gekeken en daar zitten ook wel aardig grote glazen potten tussen.

Heb je misschien een link voor mij?

Misschien is het dan toch handig dat ik er straks even een fototje op zet, dan kunnen jullie zien hoe groot zoon pot ongeveer moet zijn. Ik snap best dat mensen zoiets niet willen zien, dus ik zal de foto daarom ook in een link plaatsen. Mensen die willen kijken kunnen kijken en die niet willen kijken klikken dan gewoon niet op de link :)

_Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:58

Zo het zelf niet in mijn woonkamer willen hebben. Maar vind het verder wel fasinerend om te zien, zon klein dingetje :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:11

Je moet er rekening mee houden dat de formaldehyde concentratie een minimaal percentage moet zijn anders werkt het niet. 4% als ik me niet vergis. Ik ga er ook vanuit dat ze formaline verkopen en niet pure formaldehyde? formaline = formaldehyde opgelost in water
Ik heb thuis ook een hele rits beestjes op sterk water. Gekregen van mijn MBO school die ging sluiten. Mijn grootste trots is een katje (behaard en wel). Er is 1 potje die ik graag zou willen verversen: een kuikentje die ik nooit goed heb kunnen zien omdat die in een plastic potje zit en een heleboel troep op de bodem heeft liggen.
Wanneer je met formaline werkt moet je er op letten dat je het buiten doet (i.v.m. longbeschadiging) en met handschoenen (latex of latexvrije plastic handschoentjes) omdat het een kankerverwekkende stof is. Als je het in een weckpot doet let er dan goed op dat het rubber niet na verloop van tijd afbrokkelt i.v.m. de giftige dampen.
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:17

Ik hou ook wel van dat soort dingen, heb de ballen van mijn paard ook op sterk water staan, maar goed die zitten gewoon in een hele grote pot (de opening was van mijn appelmoespot niet groot genoeg)
Je moet idd goed uitkijken met die zooi want het is heel slecht voor je, maar bij mij hebben ze bij de dierenarts dat potje gevuld en die ballen staan er nu al 4,5 jaar en zien er nog steeds hetzelfde uit.
Ik weet niet hoe groot het veulentje is, dus weet ook niet wat voor formaat je nodig hebt.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:18

op marktplaats staan wel een weckfles van 3 liter?
ik weet niet of dat te klein is heb geen idee hoe groot het veulen is.
hier het nummer van de adv.
298164098

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:18

Stybba schreef:
Je moet er rekening mee houden dat de formaldehyde concentratie een minimaal percentage moet zijn anders werkt het niet. 4% als ik me niet vergis. Ik ga er ook vanuit dat ze formaline verkopen en niet pure formaldehyde? formaline = formaldehyde opgelost in water
Ik heb thuis ook een hele rits beestjes op sterk water. Gekregen van mijn MBO school die ging sluiten. Mijn grootste trots is een katje (behaard en wel). Er is 1 potje die ik graag zou willen verversen: een kuikentje die ik nooit goed heb kunnen zien omdat die in een plastic potje zit en een heleboel troep op de bodem heeft liggen.
Wanneer je met formaline werkt moet je er op letten dat je het buiten doet (i.v.m. longbeschadiging) en met handschoenen (latex of latexvrije plastic handschoentjes) omdat het een kankerverwekkende stof is. Als je het in een weckpot doet let er dan goed op dat het rubber niet na verloop van tijd afbrokkelt i.v.m. de giftige dampen.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Ze verkopen het idd gewoon puur niet gemongen met water, ze hebben er ook duidelijk bijgezegd dat het heel erg kanker verwekkend is, en staat ook echt zoon doodskop op die fles. Maar dat wist ik al want heb er ervaringen mee. Een kennis van mij heeft het ooit ook gebruikt voor een veulen en heeft is het veulen in half om half gedaan half form. en half water dat een paar dagen laten staan, en toen een kwart form en drie kwart water, en dat staat nu al 9 jaar en ziet er nog steeds goed uit :)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:19

rockwitch schreef:
Ik hou ook wel van dat soort dingen, heb de ballen van mijn paard ook op sterk water staan, maar goed die zitten gewoon in een hele grote pot (de opening was van mijn appelmoespot niet groot genoeg)
Je moet idd goed uitkijken met die zooi want het is heel slecht voor je, maar bij mij hebben ze bij de dierenarts dat potje gevuld en die ballen staan er nu al 4,5 jaar en zien er nog steeds hetzelfde uit.
Ik weet niet hoe groot het veulentje is, dus weet ook niet wat voor formaat je nodig hebt.

Grappig om te lezen, ik heb de ballen van mijn paard ook op sterk water. Die zitten alleen welliswaar in een augurken pot :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:19

jeetje ik heb geen idee maar lijkt me wel `interessant`zoiets te zien.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:23

Ik heb die weckfles van 3 liter gezien maar dat spant erom denk ik.....

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:25

Mijn vriendin heeft de fotos gemaakt en mailt ze straks nog na me toe, ze is ze nu aan het oploaden dus ik zet zowiezo vanavond nog een fototje in link in het topic.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:29

Hebben ze bij de Hanos niet van die grote potten ? ( grootverpakkingen van b.v uitjes of dergelijke )
Of is dat nog te klein ? :o

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:32

Zouden ze het ook verkopen bij de BoerenBond? Wij hebben hier geen welkoop in de buurt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:32

guenivere schreef:
rockwitch schreef:

Grappig om te lezen, ik heb de ballen van mijn paard ook op sterk water. Die zitten alleen welliswaar in een augurken pot :)

Ja die van mij is een Fries dus zijn redelijk groot haha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:37

Ik vind het een vreemd idee, maar ieder zn ding ;)
Net als de ballen van je paard... dat vind ik al helemaal niets... wat moet je er in hemelsnam mee.. elke dag even naar kijken?
Maar ieder zn ding :) als iemand dat wilt :)

Je zou bij een ziekenhuis kunnen vragen UMC? die is zoiezo open in de vakantie. :)