Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hoe bedoel je, onzeker zijn! Rapperijder schreef:Waarom ga je eigenlijk meer paarden creëren als je degene die je al hebt al zo weinig kan bieden?
corinepgek schreef:Niet nat laten regenen is in verband met nog niet opgebouwde waterdicht heid van de vacht? Dus op zich qua kou kunnen ze al vrij snel buiten blijven? Dus 2 weekjes met regen en misschien erge kou maar binnen en anders lekker buiten?
Rapperijder schreef:Gaat het over de warmbloed - volbloed combinatie die in je profiel staat?
Persoonlijk denk ik dat je je paard beter verhuist. In maart zal er nog heel veel neerslag zijn en kan het ook nog heel koud zijn (tot vriezen/sneeuwen aan toe). Bij een veulen van een 'hard' ponyras (fjorden ed) zou je het eventueel nog kunnen wagen, maar een warmbloedveulen? Dat moet gewoon op stal kunnen staan als het vriest/regent/sneeuwt. Naar mijn bescheiden mening heeft trouwens elk paard dat 24/7 buiten staat recht op een schuilhok.
Trouwens, je zegt dat de weide klein is en dat de merrie die de hele winter kapot mag trappen. Heb je er al eens over nagedacht dat jouw merrie dan moet veulenen in een modderpoel? En dat het veulentje ook niks anders dan modder zal hebben om in te staan? Het lijken me écht geen paard-waardige omstandigheden zo.
Het argument 'natuurlijk' paardenhouden gaat hier helemaal niet op want er is niks natuurlijks aan een veulen dat in maart geboren wordt, of aan zo'n kleine modderweide. Er zal niks anders opzitten dan de financiele kater weg te slikken en moeder en kind voor 1 of 2 maanden ergens te zetten waar de omstandigheden beter zijn. Als je het financieel aankan verhuis je ze misschien beter definitief. Een sober weidepension met schuilstal waar ze niet de hele dag in de modder moeten staan kan niet zo duur zijn. Waarom ga je eigenlijk meer paarden creëren als je degene die je al hebt al zo weinig kan bieden?
corinepgek schreef:Ja want wat ik mij afvroeg, ook al zou ik een weide met goede schuilstal met dikke pak stro hebben, mijn merrie gaat daar echt niet instaan, en het veulentje blijft achter de moeder aanlopen denk ik? Dus je zal ze echt op moeten sluiten met kou en regen.