scan laten maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beye

scan laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 17:23

hallo allemaal ik heb 2 maanden geleden een paard gekocht
toen werd ons verteld dat ze gedekt was maar dat ze nog niet zekker wisten of het gelukt was
nu heb ik vandaag de dierenarts een scan laten maken en er zit wel iets in de baarmoeder maar hij wil nu over 3 weken nog eens kijken of het dan gegroeit is omdat hij het erg klein vind voor de tijd die ze dan al dragend moet zijn nu maak ik me dus eigelijk best wel zorgen. want wij weten dus niet pricies waneer ze gedekt is
kan iemand ons vertellen of dit vaker voor komt

InekeH87

Re: scan laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:27

ze is dus minimaal 2 maanden dragend. Dan moet er op een scan echt al wel duidelijk een veulen te zien zijn.

kappiegirl

Re: scan laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:20

Het zou kunnen dat de vrucht die er eventueel zit is afgestorven en nog niet naar buiten is gekomen of zou het een kieste of iets in die trand kunnen zijn?
Mijn merrie zou 79dagen drachtig zijn op de scan maar daar was alleen een lege baarmoeder te zien helaas dus als er iets in zit zal het of een veulen moeten zijn of iets dat er niet hoort te zitten.
Ik denk dat de dierenarts daarom over 3weken wil terug komen om nogmaals te kijken of het is gegroeit of om te kunnen bepalen wat het zou kunnen zijn.
Hoop voor je dat het gewoon goed zit en dat het een veulen is dat zich misschien iets langzamer ontwikkeld dan anders.