Net veulentje van z'n mama gescheiden :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe89

Net veulentje van z'n mama gescheiden :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 21:11

Oh! Is zo zielig! Hebben hiernet ons veulentje van z'n mama gescheiden... Onze kleine man staat nu helemaal alleen in grote stal!

Vorige veulens gescheiden op exact drie maand omdat de mama het echt niet aan kon langer, deze keer (andere merrie) mocht het veulen sinds gisteren niet meer drinken... En ze at ook zijn korrels en hooi op! Hebben dus maar besloten ze te scheiden! Arme kleine Dante zal snel op eigen beetjes staan!

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:13

ahh ja hopelijk went hij snel...
wij hebben een keer gezien dat een veulen van iemand ook alleen in stal moest, en is toen vast komen te zitten tussen spijlen die tot best laag doorliepen zegmaar! dus kijk wel uit dat ie niet gek gaat doen :P

Angelina89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:24

aaah.. :+: Het blijft schattig zo'n klein veulentje in zo'n grote box!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:28

Waar had moeders dan last van dat dit op zo'n vreselijke jonge leeftijd nodig was?

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 15:16

mnkortleve schreef:
Waar had moeders dan last van dat dit op zo'n vreselijke jonge leeftijd nodig was?

Bij dit veulen was het de moeder die het veulen niet liet eten, hij was dus letterlijk aan het verhongeren.

Bij ons twee ander hengstjes was het omgekeerd. Plus dat heel haar rug toen al open lag van besprongen te worden door haar veulen. Was toen dus echt echt tijd om de mama 'te redden'. Bij het eerste veulen was de merrie erbovenop alweer zwanger.

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 15:17

CoolHorse schreef:
ahh ja hopelijk went hij snel...
wij hebben een keer gezien dat een veulen van iemand ook alleen in stal moest, en is toen vast komen te zitten tussen spijlen die tot best laag doorliepen zegmaar! dus kijk wel uit dat ie niet gek gaat doen :P

Hebben dit met ons eerste veulen ook BIJNA voorgehad. Spijlen zijn dus verstopt met kartonnen platen, hopelijk kunnen die snel weer weg...

CoolHorse

Re: Net veulentje van z'n mama gescheiden :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:40

ja na z'n 'redding' hebben ze een andere staldeur voor die spijlen gezet. dus hopelijk gaat dit wel goed

Orchidee21

Re: Net veulentje van z'n mama gescheiden :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:42

Mijn mannetje is nu bijna 2 weken gescheiden en hij doet het erg goed. de eerste week een beetje jammerig als er iemand in de buurt van de stal kwam maar nu is het alleen s'morgens en s'avonds dat hij je nog vrolijk begroet. Doet ook niet gek of zo.
Hij staat naast mijn jaarling en 13 jarige merrie (zijn surogaatmoeder hihi)

Over een weekje is hij al wat minder zielig hoor!
succes

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:30

Susy_Q schreef:
Mijn mannetje is nu bijna 2 weken gescheiden en hij doet het erg goed. de eerste week een beetje jammerig als er iemand in de buurt van de stal kwam maar nu is het alleen s'morgens en s'avonds dat hij je nog vrolijk begroet. Doet ook niet gek of zo.
Hij staat naast mijn jaarling en 13 jarige merrie (zijn surogaatmoeder hihi)

Over een weekje is hij al wat minder zielig hoor!
succes

Dankje! Maar daar rekende ik al op :-D zoals ik al zei hebben we dit al twee keer meegemaakt... En onze jaarling en twee jaar hangen ook zo erg aan elkaar :-p wel lief, zijn twee volle broers!

Veulen is vandaag eerste maal buiten geweest zonder mama en mama zonder haar veulen, natuurlijk alletwee op een ander moment! Was zo al spannend genoeg! Mama is door de draad gelopen... Maar staat er knap bij! Ze was heel erg dik, maar door de zenuwen is ze nu lekker weer op gewicht, mooi! Veulen deed het heel goed alleen op de wei! Was er vrij nuchter bij... Jaarling stond iets verder op de wei en die dee wel heel onnozel... altijd spannend zo een dingen...