Ik ben op zoek naar een bijrijdpaard en nu is mij aangeboden om het paard te rijden van iemand die ik ken. Alleen is dat paard nu 3 maanden drachtig en ik heb totaal geen ervaring met drachtige merries.
Ik twijfel nu of ik het zal doen. Is het heel anders om een drachtige merrie te rijden(/verzorgen) dan een ander paard? En waar moet ik allemaal rekening mee houden? Ik was misschien van plan om volgend jaar een veulen te kopen en het zou natuurlijk heel leuk zijn als ik de merrie zou verzorgen en daarna het veulen ook te doen/te kopen. Ik ben natuurlijk niet de eindverantwoordelijke, maar ik zou het wel fijn vinden om wat dingetjes te weten!
Neuh. Ze zijn misschien wat drukker, maar verder niet. Wel moet je natuurlijk rekening houden met het feit dat je over een tijdje moet stoppen met het rijden
Of ze zijn juist veel rustiger. Je hoeft niet te stoppen met rijden, maar springen is vanaf een maand of 6 in de dracht niet meer verstandig. In de laatste maand kan je nog prima rijden maar doe niet meer als dat de merrie aangeeft te kunnen.
Verder is het alleen maar hartstikke leuk om alles een keer van dicht bij te maken.
Cassidy
Geplaatst: 03-11-09 13:52
Je kunt gewoon tot kort voor de dracht blijven rijden. Het ene paard zal eerder aangeven er geen zin meer in te hebben dan het andere. Wat ik niet meer zou doen kort voor de bevalling/einde van de dracht is springen. Voor de rest is het voor de merrie alleen maar fijn als ze in goede conditie gehouden wordt, dan komen ze ook makkelijker door de bevalling.
R.X.
Geplaatst: 03-11-09 13:57
Nee, het zit alleen wel anders, zo'n tonnetje onder je. Mijn benen kon ik maar moeilijk op de plek houden, ha, ha. Maar ze was wel heel lief hoor.
LePapillon
Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-09 20:55
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb besloten om het niet te doen, maar dat heeft niks te maken met dat het paard drachtig is Evengoed bedankt!