Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Crazyhorse77 schreef:Merrie staat ook alweer een aantal weken onder dek.
Het advies van de dierenarts was meer gaan voeren...dat wil ik best wel maar ik krijg nu al heel vaak te horen belachelijk dat je zoveel bijvoert terwijl ze op de wei staat ed.
Het voedingsadvies van de arts was totaal op een dag 7 tot 8 kg brokken en geen luzerne meer en geef haar maar een baal hooi per dag...
Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet doen?
Ik vindt de hoeveelheid brokken best heel veel.
Het is een merrie van net 160 cm, 7 jaar.
Wat vinden jullie ervan..hebben jullie advies voor me?
Crazyhorse77 schreef:Merrie dragend voor juni 2010, is sinds gisteren van het veulen van dit jaar af (op advies dierenarts)
De merrie heeft de hele zomer 24/7 op de wei gestaan.
Vanaf dat het veulen een maand of twee was, viel de merrie steeds meer terug, ribben werden zichtbaar en de vacht niet echt supermooi meer..Citaat:Vanaf die tijd zijn we haar bij gaan voeren, twee keer op een dag 2 kg brok en een halve emmer luzerne
Merrie en veulen zijn goed ontwormd.
De afgelopen weken heeft ze nu al twee keer koliek gehad...je ziet aan de merrie dat ze zich niet lekker voelt.
Gebit is ook nagekeken, geen problemen.
Gisteren was het weer zover...dierenarts is weer geweest...ook hij zei tjonge de merrie ziet er niet heel puik uit.
Merrie staat ook alweer een aantal weken onder dek.
Het advies van de dierenarts was meer gaan voeren...dat wil ik best wel maar ik krijg nu al heel vaak te horen belachelijk dat je zoveel bijvoert terwijl ze op de wei staat ed.
Het voedingsadvies van de arts was totaal op een dag 7 tot 8 kg brokken en geen luzerne meer en geef haar maar een baal hooi per dag...
Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet doen?
Ik vindt de hoeveelheid brokken best heel veel.
Het is een merrie van net 160 cm, 7 jaar.
Wat vinden jullie ervan..hebben jullie advies voor me?