Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een 6 jarige NRPS merrie waarmee ik graag een veulen zou willen fokken. Ik heb hier absoluut geen haast mee, wil me eerst wat meer verdiepen en oriënteren op alles.
Nu ben ik alvast aan het rondzoeken en informatie aan het verzamelen over wat er allemaal bij te kijken komt, en welke kosten je moet maken e.d.
Er zullen hier vast genoeg ervaren mensen zitten, dus wie kan mij alvast wat vertellen?
Gr Karin
renske_13 schreef:Denk ook aan eventuele extra veearts kosten heBij een bevalling en bij moeder en kind kan best veel mis gaan! Mijn merrie heeft koliek gekregen terwijl ze drachtig was, gelukkig hebben ze het allebei overleeft en huppelt er nu een vrolijk veulenhengstje bij onze merrie in de wei!
Karin_deB schreef:renske_13 schreef:Denk ook aan eventuele extra veearts kosten heBij een bevalling en bij moeder en kind kan best veel mis gaan! Mijn merrie heeft koliek gekregen terwijl ze drachtig was, gelukkig hebben ze het allebei overleeft en huppelt er nu een vrolijk veulenhengstje bij onze merrie in de wei!
Ja heb ik in gedachten! Ik wil naast de vast voorkomende kosten ook een spaarpot achter de hand hebben voor het geval er iets gebeurt tijdens de dracht, bevalling oid.