Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kappiegirl schreef:ik denk dat je beter even de volgende scan kan afwachten en misschien is het probleem vanzelf wel opgelost en zie je nog maar 1 vruchtje, dat gebeurt wel vaker.
Rytir schreef:Het ene vruchtje is echter wel 2/3 kleiner dan de ander

Rytir schreef:Mijn merrie heeft helaas ook een tweelingdracht. Ze is ook al wat ouder en de va en ik dachten eigenlijk dat het wat langer zou duren. Toen hij een ei zag zitten dat er klaar voor was is ze meteen bevrucht. En in 1 keer raak dus. Het ei heeft zich echter gesplitst en mijn merrie is nu drachtig van een eeneiige tweeling. Mijn va heeft diverse keren geprobeert te crushen maar alle pogingen mislukte. Toen ze 4 a 5 weken drachtig was heeft hij nog eens gescaned, hij zag toen nog maar 1 vruchtblaasje maar hij twijfelde. Toen mijn merrie ruim 2 maanden drachtig was is ze nog eens gescaned en toen bleek dat er toch twee vruchtjes waren, helaas.... Het ene vruchtje is echter wel 2/3 kleiner dan de ander dus de kans is groot (ruim 80%) dat het alsnog afsterft. In september wordt ze weer gescaned. Ik vind het echt doodeng, mij teveel risico!