Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:00

priamos schreef:
@justdiesel: Misschien ken jij iemand met verstand van computers. Kan je namelijk de IP adressen naar trekken of het van 1 en de zelfde computer afkomt.


ikzelf weet er niet veel van maar ik ken wel mensen ja die ip adressen kunnen checken, zowiezo kunnen de mods dat ook nagaan of het van hetzelfde ip adres afkomt
dus modjes ga eens aan het werk zou ik zeggen

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:05

Waarom zouden de mods dan moeten doen?

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:06

moeten niks natuurlijk....

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:16

Maar het zou wel het één en ander uitklaren :)

Buuv
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:08

justdiesel schreef:
ik ben niet degene die als een stel kleuters virtueel gaan zitten vechten op bokt.....


Ik ook niet.

En wat betreft IP adressen, Yvonne heeft 1 of 2 x bij mij een berichtje geplaatst op bokt.nl, de rest zal echt wel anders zijn. Daarbij kan ik het de mods wel veel makkelijker maken, als ze dat zouden willen, door gewoon even te googelen op de geregistreerde emailadressen.

Maar jammer dat daar zo paranoia over gedaan moet worden, vraag me überhaupt af wat het nut er van van is...
Ik zie liever dat het topic terug over gaat over de welzijn van het veulen, dat vind ik veel belangrijker en daar was het volgens mij ook voor gestart.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:13

Ik vind het een vreemd verhaal worden en geloof eigenlijk Yvonne en Buuv niet meer zo (over Eppie kan ik niets zeggen, behalve dat ze gewoon dit topic is gestart en daarvoor ook al zeker 200 berichten had geplaatst terwijl Yvonne én Buuv allebei nieuw zijn of hiermee een schaduwaccount hebben :D ). Maar als Yvonne via Buuvs computer heeft geplaatst en dit alvast wordt bevestigd (dekken we ons in?), wie is dan nog wie. Penny/penny/penny....

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:18

Hoe lang zou het nog duren voor hier een slotje op zit..?

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:19

Ik ga temmen. Dit begint een beetje uit de hand te lopen hier. Jammer, want als het verhaal hier echt waar is loopt Yvonne veel hulp mis door al het gekonkel eromheen.

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:22

Het is ook wel een beetje een apart verhaal. Echter denk ik niet dat die 3 een persoon zijn. Dan vind ik het wel erg knap hoe je 3 totaal verschillende schrijfstijlen kunt hebben.

@ Buuf, ik zou er niet op in gaan. Dan krijg je alleen maar het wellus-nietus van en dat is pas kinderachtig.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:22

Buuv schreef:
justdiesel schreef:
ik ben niet degene die als een stel kleuters virtueel gaan zitten vechten op bokt.....


Ik ook niet.

En wat betreft IP adressen, Yvonne heeft 1 of 2 x bij mij een berichtje geplaatst op bokt.nl, de rest zal echt wel anders zijn. Daarbij kan ik het de mods wel veel makkelijker maken, als ze dat zouden willen, door gewoon even te googelen op de geregistreerde emailadressen.

Maar jammer dat daar zo paranoia over gedaan moet worden, vraag me überhaupt af wat het nut er van van is...
Ik zie liever dat het topic terug over gaat over de welzijn van het veulen, dat vind ik veel belangrijker en daar was het volgens mij ook voor gestart.

Laten we inderdaad eens terug gaan naar waarvoor dit topic is geopend. Het veulen...
Wat denk je nu zelf buuv....Zou dit veulen beter af zijn bij Ts of bij Yvonne... Ik denk toch echt TS. Yvonne (voor zover ik kan oordelen over haar posts) heeft een bijzonder kindelijke manier van typen. Mag aannemen, dat ze in het dagelijks leven niet veel anders is. Heeft een bijzondere liefde voor dieren, absoluut, maaaaar.... met liefde zal dit verhaal echt niet goed eindigen. Er komt wel een beetje meer bij kijken als alleen liefde om zo'n veulen groot te brengen. Lijkt mij niet dat Yvonne capabel genoeg is hiervoor. Mist duidelijk de ervaring om zoiets te doen en zou het bijzonder jammer voor het veulen vinden, als het over een jaar of zo compleet onhandelbaar is geworden onder het mom: mantel der liefde heeft het veulen omringd....
Gelukkig staat veulen nu op de juiste plek en gaat het na deze 3 maanden gewoon terug naar TS. Iemand die duidelijk wel weet hoe een paard in elkaar steekt en weet wat de behoeftes van het dier zijn. Dus Yvonne, wees verstandig en trek je terug... Je pennyfilm zal ook nooit wat worden, is het allemaal veel te doorzichtig voor.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:24

Yvonne is 37 volgens haar profiel: laat ze dan ook eens daar naar gaan handelen lijkt me ! No offense: ze zal het beste voor hebben met dieren, maar een paard is een edel dier waar je veel verstand van moet hebben vóór je eraan begint.

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:27

Omdat iemand zich hier niet goed verwoorden kan en ze misschien wat kinderachtig overkomt, wil het niet meteen zo zijn dat ze niet voor een paard kan zorgen.

Ze vraagt toch om hulp en ze is er toch mee bezig. Je moet iemand een kans kunnen geven en aldoende leert men.

Er zijn genoeg mensen met meer verstand van paarden, maar die nooit naar hun eigen paard omkijken. Dan liever iemand die veel om haar paard geeft en gek is met dieren. Ik geloof niet dat het dier een slecht leven zal krijgen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:28

yvonne heeft het veulen toch gekocht?
gewoon een ordinaire ruzie en getouwtrek tussen twee volwassen(nou ja...)mensen....waar een veulen de dupe van is.
Twee mensen die menen het beter te weten dan de ander...zoals zo vaak in de paardenwereld....

Beiden met hele goede intenties...laten we dat vooral niet vergeten!
Ik hoop dat het veulen het redt...en dat de 'dames' eruit komen....en dat het niet een ellenlange soap wordt....hoewel er al een aardig begin is...

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:29

Netje schreef:
Yvonne is 37 volgens haar profiel: laat ze dan ook eens daar naar gaan handelen lijkt me ! No offense: ze zal het beste voor hebben met dieren, maar een paard is een edel dier waar je veel verstand van moet hebben vóór je eraan begint.


Ik heb mijn paardje op zijn derde gekocht en ik had alleen maar verstand van borstelen en misschien een beetje hobbelen. Toen ik hem had, begon ik pas in te zien dat er wel meer bij kwam kijken. Maar alles is toch goed gegaan. Dus omdat ik er geen verstand van had, is mijn paard nu ongelukkig, wat een onzin.

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:31

geerke schreef:
yvonne heeft het veulen toch gekocht?
gewoon een ordinaire ruzie en getouwtrek tussen twee volwassen(nou ja...)mensen....waar een veulen de dupe van is.
Twee mensen die menen het beter te weten dan de ander...zoals zo vaak in de paardenwereld....

Beiden met hele goede intenties...laten we dat vooral niet vergeten!
Ik hoop dat het veulen het redt...en dat de 'dames' eruit komen....en dat het niet een ellenlange soap wordt....hoewel er al een aardig begin is...


Ik denk niet dat het veulen weet dat hij de dupe is. Die is al lang al blij dat hij lekker bij vriendjes staat en goed opgevangen wordt en krijgt wat hij nodig heeft.
Ze zullen er heus wel uitkomen. Ze zullen wel moeten :(:) Al dat gespeculeer, daar word je toch moe van.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:33

Kom op zeg... vinden jullie het werkelijk normaal, dat een volwassen vrouw hier gaat verkondigen, dat ze een film wil laten maken over dit hele gebeuren? Wat voor niveau hebben we hier :Z

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:36

Enigste wat ik hier niet normaal vind is dat iedereen met vooroordelen probeert te doen alsof ze er álles vanaf weten en daardoor iemand proberen wijs te maken dat ze haar paard af moet staan aan iemand die m gewoon 'geclaimd' heeft. T moet toch niet gekker worden.

edit; verkeerde spelling

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:38

Helemaal eens met FireScorpion.

en de opmerking van de film was duidelijk sarcastisch bedoeld, dus ik vind het absoluut niet netjes dat bokkers mensen nu afschilderen als penny's. Ik heb daarom ook getemd.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:44

ik denk juist dat als het veulen bij yvonne blijft dat het veulen niet een lang en gelukkig leven gaat krijgen.
niks tegen op yvonne hoor maar ze heeft een heel moeilijk geval op haar hals gehaald.
een veulen opvoeden is voor mensen met "verstand" van paarden soms al een hele klus laat staan een flessenveulen, daarbij komt dat yvonne dus geen verstand heeft van paarden, want als af en toe een paard poetst heb je er echt nog geen verstand van.
ik zou zeggen verkoop het veulen lekker aan eppie, of als je dat echt niet wil aan een ander.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:44

Ik denk dat we gewoon helemaal niet horen discussieren. Voor hetzelfde geld is het waarheid maar kan het ook totale fantasie zijn.

Het topic gaat over het veulen, en niet "volwassenen" die zich niet naar die titel kunnen gedragen.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 30-08-09 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:44

Jeannine schreef:
geerke schreef:
yvonne heeft het veulen toch gekocht?
gewoon een ordinaire ruzie en getouwtrek tussen twee volwassen(nou ja...)mensen....waar een veulen de dupe van is.
Twee mensen die menen het beter te weten dan de ander...zoals zo vaak in de paardenwereld....

Beiden met hele goede intenties...laten we dat vooral niet vergeten!
Ik hoop dat het veulen het redt...en dat de 'dames' eruit komen....en dat het niet een ellenlange soap wordt....hoewel er al een aardig begin is...


Ik denk niet dat het veulen weet dat hij de dupe is. Die is al lang al blij dat hij lekker bij vriendjes staat en goed opgevangen wordt en krijgt wat hij nodig heeft.
Ze zullen er heus wel uitkomen. Ze zullen wel moeten :(:) Al dat gespeculeer, daar word je toch moe van.




ik bedoel niet dat het veulen direct de dupe word...maar indirect...
wie gaat die 350 euro ophoesten van die opvang per maand?

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:45

Naar mijn weten hebben de dames allang het paard gezamenlijk. Dus kun je niet praten over claimen. Als er daadwerkelijk zoiets aan de hand was geweest had Yvonne het veulen meteen de 2e dag ergens anders moeten plaatsen. Zij heeft overduidelijk niet in de gaten gehad, wat er allemaal bij komt om zo'n veulen aan het drinken te krijgen. Dat had ze zich beter eerder kunnen bedenken.

Wat trouwens mij verwonderd, is dat er iemand 3 dagen voordat yvonne het veulen heeft meegenomen al bij ditzelfde veulen is wezen kijken. Veulen was toen al moederloos. Hoe kan een veulen in hemelsnaam 3 dagen en dan nog 1 dag bij TS, dus 4 dagen zonder melk leven... Dat bestaat echt niet!

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:45

Jeetje man, ik volg nu al een tijdje stil dit topic, maar ik kan het niet laten om te reageren.. Wat een vooroordelen allemaal! Iedereen trekt gelijk een conclusie, als ik Yvonne was durfde ik al niet meer te reageren hier..
Maar Yvonne, ik hoop dat je het gaat uitpraten met Eppie en iedereen moet toch ergens beginnen in de paarden. Gewoon lekker hierna Jay Jay in de opfok zetten, en goed hulp vragen aan ervaren personen, dan komt het vast wel goed!

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:46

Cayenne schreef:
Helemaal eens met FireScorpion.

en de opmerking van de film was duidelijk sarcastisch bedoeld, dus ik vind het absoluut niet netjes dat bokkers mensen nu afschilderen als penny's. Ik heb daarom ook getemd.


daar sluit ik me bij aan. Zowel Cayenne als FireScorpion.

en dat van de film werd duidelijk gezegd met een gekke bek!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:50

het had zo leuk kunnen worden als de dames gewoon vriendinnen waren gebleven!