Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:30

Ik twijfel ook een beetje aan de echtheid van het verhaal. Ik hoop dat Eppie over een paar dagen weer kan posten, dan horen we tenminste niet steeds informatie van 1 kant van het verhaal.

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:53

idd ik heb van begin af aan meegelezen.

die mensen uit friesland willen ook wel wat op papier hebben

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:55

ik heb wel gevraagd of ze dat willen doen,maar volgende week ga naar jay jay toe ,dan maak ik zelf foto's,die jullie dan tuurlijk te zien krijgen.ik ga dan een nieuw forum maken""jayjay het bokt veulen"".want er is wel veel negativietijd genoeg geschreven.
het allemaal te gek voor woorden ene sassefras ik ga er mischien een film over laten maken.want de penny lijkt me niet zo geschikt.het gaat nl over bedreiging,super veel stres en zeer verdrietige weken.denk niet dat dat goed is voor de penny kindertjes.stel dit was jou overkomen"dit penny verhaal" je leest het opeens op een site vol verbaasing en ongeloof lees je alles.wat zou jij dan doen???het er bij laten of je bangheid omzetten in boosheid???maar ben blij dat ik deze site ben tegen gekomen en alles heb kunnen lezen ,want weet zelf hoe het gegaan is en ja niemand was erbij,ik hoop dat eppie38 tenmiste tegen over iedereen hier zo fatsoendelijk zal zijn om te bekennen
dat ze super te ver is gegaan bij dat aardige vrouwtje.want heb het gewoon niet verdient.dus geen penny maar eerder drama ! ! !

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:02

vondt het zelf ook raar,dat ze niks hebben ingevuld en met tien minuten weer weg waren.maar komende week weet ik meer,als ik er geweest ben.snap wel wat jullie bedoelen, want heb je een moederloosveulen kan je het op deze manier wel heel makelijk dumpen.

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:06

ja idd, die mensen willen ook geld zien voor hun werk toch...
ben benieuwd

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:15

Een film over dit verhaal laten maken gaat mij een beetje te ver...

Er gebeuren veel opmerkzamere dingen op het gebied van dier + mens.

En ik hoop dat Eppie haar priveomstandigheden niet heel erg treurig zijn, en dat zij alles kan toelichten een dezer dagen.

PS: de tips van iemand over dat je zo snel mogelijk moet gaan helpen op een opfok of fokkerij om alvast te leren wat het precies inhoudt om een veulen op te voeden vind ik echt een supertip die je echt moet gaan opvolgen!

Niets leert zo snel en goed als de praktijk!
Dus informeer in je omgeving bij boeren die veulens hebben staan of je daar mee mag helpen!
Is leuk en leerzaam tegelijkertijd!

justdiesel
Berichten: 4958
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:58

sassefras schreef:
echt dit is gelul, een sensatie penny verhaal, meer kan ik er niet van maken.

Het veulentje is hier op 25 augustus binnengebracht en de mensen die hem
brachten hebben het
contract getekend en mee genomen. De mensen hebben niks ingevuld omdat ze
haast hadden , ze
waren binnen 10 minuten weer weg.

ik geloof nooit dat een serieus bedrijf hier intrapt, geen gegevens is geen contract en ook geen opvang veulen a 350 euri per maand


ben het helemaal met je eens!
ik vind het meer en meer een flauwekul verhaal worden, zo'n bedrijf mag volgens mij nog niet eens info aan derden verstrekken.....
kan ik ook wel gaan bellen dat ik mede eigenaar ben...
wie weet is eppie en yvonne en buuv wel 1 en dezelfde persoon.....
en als het allemaal wel echt is mogen ze zich heeeeeeeeeeel diep gaan schamen alledrie!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:05

Hoop ook snel reactie te krijgen van Eppie, ondanks prive omstandigheden..
Hopen dat het gewoon snel wordt opgelost. Stom hoor zo'n ruzie om zo'n veulen.
Dit verdient dit beestje ook niet.
Gelukkig maar dat hij in Friesland (ofzo) staat!

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:12

Buuv kent Yvonne en Eppie, zelfs zo goed dat ze weet dat Eppie waarschijnlijk voorlopig niet online reageren kan. De opfok heeft er geen moeite mee om allerhande informatie over een veulen, door Eppie gebracht, aan Yvonne te verstrekken in een bijzonder aparte mail....

Ik ben benieuwd wat er nog meer komt... ik moet toegeven dat het verhaal vreemd word.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:16

Ik ben benieuwd hoe dit hier gaat eindigen...

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:17

Jammer dat het zo moest aflopen dat de dames niet samen de zorg voor het veulentje konden delen.
Maar goed het zij zo.
Ik hoop dat het veulentje nu in goede handen is, en een heerlijk leventje voor de boeg heeft.
Ik ben wel erg benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:43

Nakisha schreef:
Buuv kent Yvonne en Eppie, zelfs zo goed dat ze weet dat Eppie waarschijnlijk voorlopig niet online reageren kan. De opfok heeft er geen moeite mee om allerhande informatie over een veulen, door Eppie gebracht, aan Yvonne te verstrekken in een bijzonder aparte mail....

Ik ben benieuwd wat er nog meer komt... ik moet toegeven dat het verhaal vreemd word.

Precies wat ik dacht := Buuv wil ik niets over zeggen, die kan ze best beide kennen.
Maar een opfok die een contract over een veulen dat bij hun gestalt staat, opstuurd naar een vrouw die ze alleen via de mail kennen, en wie bovendien ook nog een heel ander persoon is dan degene die de opfok gecontacteerd heeft en het veulen gebracht? Daar zal ik ook eens een veulen gaan uitzoeken dan :+

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:58

xyvonnex schreef:
ik heb wel gevraagd of ze dat willen doen,maar volgende week ga naar jay jay toe ,dan maak ik zelf foto's,die jullie dan tuurlijk te zien krijgen.ik ga dan een nieuw forum maken""jayjay het bokt veulen"".want er is wel veel negativietijd genoeg geschreven.
het allemaal te gek voor woorden ene sassefras ik ga er mischien een film over laten maken.want de penny lijkt me niet zo geschikt.het gaat nl over bedreiging,super veel stres en zeer verdrietige weken.denk niet dat dat goed is voor de penny kindertjes.stel dit was jou overkomen"dit penny verhaal" je leest het opeens op een site vol verbaasing en ongeloof lees je alles.wat zou jij dan doen???het er bij laten of je bangheid omzetten in boosheid???maar ben blij dat ik deze site ben tegen gekomen en alles heb kunnen lezen ,want weet zelf hoe het gegaan is en ja niemand was erbij,ik hoop dat eppie38 tenmiste tegen over iedereen hier zo fatsoendelijk zal zijn om te bekennen
dat ze super te ver is gegaan bij dat aardige vrouwtje.want heb het gewoon niet verdient.dus geen penny maar eerder drama ! ! !



Ik kan het toch niet laten om te reageren.

Ten eerste, jammer dat het zo moet op bokt, en jammer dat eppie geen reactie meer achter laat.

Ook ik volg dit topic vanaf het begin.

Hoe kun je zo'n veulen te koop zetten??? Dat is toch al vreemd, blijkbaar geen liefde voor paarden.
En hoe kun je zo'n veulen kopen, uit al Yvonne haar berichten blijkt ze totaal geen verstand van veulens
te hebben.

Vervolgens hoe het veulen vervoerd word, en het verhaal verder, dit verhaal stinkt aan alle kanten.
Klopt voor geen kant.
Verhaal van Eppie niet, verhaal van Yvonne niet, dan ineens een Buuv, brief van de opfok klopt ook al niet, jammer dat we het verhaal van de handelaar uit Giethoorn nog niet gelezen hebben.

Ben benieuwd naar de echte waarheid! Meer iets voor Peter R de Vries :D

megahaf

Berichten: 409
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:35

Ik had gehoopt dat het met de opvang zou opgelost zijn, maar we zijn blijkbaar op weg naar een lang verhaal met een staartje... zucht... :roll:
Dit wordt vast het beroemdste veulen van Nederland... Hoop dat dit gedoe snel mag stoppen, ik denk dat we het nu wel gehad hebben. Als dit zo doorgaat tot Jay Jay groot is, dan hebben we er toch een roman aan overgehouden! (een mens zou er zo stilaan cynisch van worden).

Libera

Berichten: 3999
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:39

wat een vreemd verhaal :S

Denk trouwens ook niet dat een opfok bedrijf niet weet hoe een fries veulen eruit ziet ;)

Buuv
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:42

justdiesel schreef:
wie weet is eppie en yvonne en buuv wel 1 en dezelfde persoon.....
en als het allemaal wel echt is mogen ze zich heeeeeeeeeeel diep gaan schamen alledrie!


Heb je zelf geen buren of vrienden ofzo dat je zo'n conclusie trekt? Het moge toch wel duidelijk zijn dat ik Yvonne niet ben.

En waarom zou ik mij moeten gaan schamen, omdat ik haar steun hierin? Wouw, wat een wereld leven we dan in. :?

quintusgl

Berichten: 4456
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:45

welkom op bokt buuv ;-)

priamos

Berichten: 605
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:00

Hier een stille meelezer.
Die het ook niet kan laten om te reageren.
Het verhaal klopt van geen kant en word steeds vager.

Ten eerste heb ik nog nooit een opfokbedrijf gezien die informatie verstrekt over een veulen aan een volstrekt onbekend persoon.
Hoop voor het veulen dat ie in goeie handen is.

En hopelijk kan eppie binnenkort weer posten.

@justdiesel: Misschien ken jij iemand met verstand van computers. Kan je namelijk de IP adressen naar trekken of het van 1 en de zelfde computer afkomt.

Ben benieuwd hoe het gaat eindigen

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 01:23

ik was schizofreen , maar nou gaat het weer goed met ons! ! !(zoiets ofzo)

het is zeer zeker een vreemd verhaal mensen,ik kan er niks aan doen!maar jullie lezen het wel!!!
ik hoop zeker dat eppie binnenkort eens reageert
,wordt wel tijd!!!

buuv bedankt he .maandag kom ik weer ff buren want is best wel saai op de camping zonder jullie

liefs your friendly buurvrouw

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 05:53

Geef dat veulen aan iemand die er wél voor kan zorgen, en ga lekker met z'n drietjes op tennis ofzo

swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:43

Ik beland per toeval in dit topic. Wel een beetje appart ja. Is het iemand al opgevallen dat er zoveel spel- en stijlfouten te vinden zijn in de posts van de 3? Ook in de mail die ze aanhalen van het opfokbedrijf....

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:04

Ik zie met name bij 1 persoon ontzettend veel spelfouten, niet te vergeten een heel vreemde schrijfstijl voor een volwassene...

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:18

Goed verhaal, lekker kort ;)

justdiesel
Berichten: 4958
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:58

Buuv schreef:
justdiesel schreef:
wie weet is eppie en yvonne en buuv wel 1 en dezelfde persoon.....
en als het allemaal wel echt is mogen ze zich heeeeeeeeeeel diep gaan schamen alledrie!


Heb je zelf geen buren of vrienden ofzo dat je zo'n conclusie trekt? Het moge toch wel duidelijk zijn dat ik Yvonne niet ben.

En waarom zou ik mij moeten gaan schamen, omdat ik haar steun hierin? Wouw, wat een wereld leven we dan in. :?


ik denk niet dat ik verantwoording voor mijn post hoef te geven, ik ben niet degene die als een stel kleuters virtueel gaan zitten vechten op bokt.....

en ik weet ook dat zulke dingen wel degelijk gebeuren...
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 30-08-09 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:59

Nou, ik dacht dat ik 'bokt.nl' had ingetypt maar ben geloof ik op 'penny.nl' terechtgekomen... Hmm toch maar eens even naar telenet bellen hoor want dit kan echt niet :o me zomaar naar een verkeerde site sturen!!