Kailiegh's 'voorhuid' bij haar uiers was (al) een beetje aan het hangen, nadat ze gescant (eind mei, ze is eind april uitgerekent) was. Maar dinsdag zegt een verzorgstertje: jeetje, wat wordt ze dik! Maar dat veulen komt toch pas volgend jaar? Nou dat klopt.. Als alles goed is Maandag heeft ze wel lang zonder korf gestaan, maar staat nu al zeker een week 24/7 met. En echt.. Ze lijkt wel drachtig! Vandaag moest ze aan het werk, en je zag wel gewoon haar buikspier aan trekken. Vorige keer dat ze (drachtig/dik) zo was zag je dat dus absoluut niet.. Wat kan dit zijn??
ik zou ook zeggen vet. Bij een shetlander (heb even in je profiel gekeken en neem aan dat de pony dus een shet is) blijft een grasbuik wel maanden zitten als het een beetje tegen zit. Ik zou haar iets meer laten bewegen. En misschien is ze wel snel dik van dracht dat had mijn oude paard ook met 6maanden klapte die al bijna uit elkaar en moest ze nog 5maanden maar na de 6maanden groeide haar buik niet meer en kon ik gewoon blijven rijden tot een week voor de dracht.
Nee, het is die andere pony Normaal gesproken trekt het heel snel weg. Ze stond wel eens vaker een hele dag zonder korf, maar dan heeft ze nooit zo'n buik.. Zal morgen even een fotootje maken.
kappiegirl
Geplaatst: 14-07-09 18:12
Lizzzzz schreef:
Nee, het is die andere pony .
er staan 2 pony's in je profiel 1 van in de 90cm geloof ik en 1 van 1.07m ik kan geen andere pony vinden hoor waar het anders om zou gaan... Maar ben benieuwt naar de foto
Lizzzzz
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-09 19:14
kappiegirl schreef:
Lizzzzz schreef:
Nee, het is die andere pony .
er staan 2 pony's in je profiel 1 van in de 90cm geloof ik en 1 van 1.07m ik kan geen andere pony vinden hoor waar het anders om zou gaan... Maar ben benieuwt naar de foto
bij mijn merrie zie je het ook al vrij snel. Ze is nu 3,5 maand drachtig en is in de flanken al wat voller. Ook de spenen staan anders, ze zijn meer ingezonken in de buik. Je kan het dus al wel zien vroeg in de dracht maar echt een dikke buik krijgen ze nog niet. Die van mij is ook absoluut niet vet mag zelfs wel een stuk dikker worden. Maar de flanken zijn wel duidelijk anders als bij een niet dragend paard.
Hier dagen we ook dat Juwel ook al aardig zichtbaar drachtig was maar niets is minder waar. het was gewoon een grote grasbuik. Ze is heel ziek geweest en nu ziet ze eruit zoals het hoort nieteens te mager maar van het drachtbuikje dat wij dachten dat ze had is helemaal niets meer over. Onze Juwel is een Shetlandpony van 1.07m en altijd elke dag gereden voor ze ziek werd nu mag ze misschien nooit meer rijden maar goed daar hebben wij vrede mee. Ze is nu 144dagen drachtig.