Slijm verlies na inseminatie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijinn

Slijm verlies na inseminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 23:24

Mijn merrie is dinsdag, donderdag en vandaag geinsemineerd. Woensdag viel mij op dat zij slijm (of sperma?) 'drupte'. Volgens de hengstenhouder zou dit slijm zijn geweest wat wijst op goede hengstigheid. Voor de rest van de dagen is er niks aan de hand geweest, tot vanavond. Mijn merrie is rond 18.00u weer geinsemineerd en rond 22.00u liep er weer vanalles uit.

Nu is dit mijn eerste merrie en wordt het mijn eerste veulen (ik heb altijd ruinen en hengsten gehad/ gereden), maar ik vind het er niet uit zien als slijm...

Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn merrie is geinsemineerd door de eigenaar van een bekend hengstenstation die toch wel weet wat hij doet, maar ik ben zo bang de eisprong te missen dat ik toch maar even hier informeer *D

Overigens is mijn merrie verder nooit duidelijk hengstigheid en heb ik al helemaal nooit slijmverlies bij haar ontdekt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:27

Mijn merrie lekte ook van achteren. Alsof ze het er weer uit probeerde te persen.... Maar dat is gelukkig niet mogelijk. :) En toen ik navraag deed, bleek dit een vrij normaal verschijnsel te zijn na het insemineren. Het was niet iets om je ongerust over te maken.
Het was bij mijn merrie overduidelijk geen hengstigheid, maar echt een reactie op het insemineren.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 23:45

Heel erg bedankt voor je reactie! Wel typisch dat ze het na de inseminatie van donderdag niet gedaan heeft, maar misschien heb ik dat gemist.

Ik zal me geen zorgen meer maken dan 8-)