Veulen aanschaffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quartusje

Veulen aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 10:18

Ik wil heel graag een veulen
want men 2 paardjes zijn nu 16 jaar en wil graag een opvolger die ik zelf naar men eigen hand kan zetten en zelf met behulp van iemand kan zadelmak maken
maar ik heb een aantal vraagjes ik wou mijn eigen merrie laten dekken ze is een bwp maar heeft geen papieren(is dat een probleem)
ik zou er liefst een bwp hengst op zetten welke geen idee :P
maar goed eer dat ze drachtig is duurt het weer een tijd voor het veulen er is en er komt enorm veel bij kijken dus dacht ik mssn kan ik gwn een veulen kopen maar hoeveel kost ongveer een goed vuelen met bwp papieren :?
en waar moet je op letten bij een veulen (gezondheid)
zo ik hoop dat jullie er wat meer van weten

thanx elise

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:20

Laatst bijgewerkt door Quebelle op 28-06-09 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:21

Het beste kun je (mijn mening) een goed veulen kopen voor een goede prijs (de markt is goed voor kopers op het moment). Dat bespaart je een hoop onzekerheid en onnodige risiko's voor je eigen paard. Een veulen zal rond de 1800-2200 Euro gaan (normale kwaliteit).

Jes

Re: Veulen aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:30

Kopen kan in sommige gevallen inderdaad goedkoper zijn dan zelf fokken :+
In jouw geval (merrie zonder papier) zou ik ook kopen. Of misschien een twee jarige, die kan je alsnog zelf beleren, maar kost minder in het onderhoud uiteindelijk. Je hebt ook sneller resultaat. Denk bij een veulen ook aan speel maatjes etc.

Voor de gezondheid kan je het beestje het beste door een DA laten keuren. Die bekijkt hartslag, reflectie ed. en kan jou vertellen of het beestje een beetje goed in elkaar zit.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:15

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat kopen voordeliger is daarbij heb je tevens de keuze van geslacht.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:35

ok bedankt...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:08

In jouw geval zou ik idd kopen. Papierloze paarden zijn eigenlijk weinig waard. Mocht je het ooit moeten verkopen is dat gewoon een stuk lastiger.