Omndat mijn merrie ruim voor de bevalling al heel erg melk lekte, heb ik haar op aanraden van de da gemolken. Gisteren heeft ze (gelukkig) een veulen gekregen, maar nu heb ik dus driekwart liter biest in de vriezer liggen.
Degene die biest nodig heeft, en bereid is het op te halen, mag het zo komen halen voor een veulentje wat het nodig heeft.....
Ik woon in Duitsland, zo'n 30 km. vanaf de grens bij Nieuweschans.
Hallo, Ik zou graag de biest willen hebben. Ik zal je uitleggen waarom. Mijn merrie is op dit moment darchtig van Westenwind. De laatste keer dat ze een veulen heeft gehad heeft ze drie maanden voordat het veulen geboren werd de melk laten lopen. We waren toen bang voor een ontsteking van de placenta. Dat was niet het geval en het veulen is gezond geboren. Ook toen had ik biest gekregen wat het veulen via de fles heeft gedronken. De kans is groot dat de merrie de melk weer voortijdig laat lopen. Ik en met name het toekomstige veulen zal hier mee erg geholpen zijn. Mijn merrie is uitgerekend op 1 maart 2010. Dan zijn er nog niet veel veulens geboren en zal de biest dus schaars zijn. Groetjes Wilma
Diablo
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-09 13:40
Hoi Wilma,
Als jij de mogelijkheid hebt om de biest op te halen, ben je van harte welkom.