merrie drachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mony

merrie drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:49

Ik weet niet of deze topic al bestaat maar ik vroeg me af of er tekenen te zien zijn aan een merrie als ze drachtig is.
Ik ben namelijk aan het twijfelen en ik weet dat ik een veearts kan laten kijken naar haar. Maar misschien verbeeld ik het me gewoon.
Ik heb mn merrie 7 maanden en waar ze vandaan komt stonden hengsten. Ze heeft daar al een veulen gehad.
Maar ze heeft de laatste tijd echte slechte zin en het lijkt of haar buik dikker is geworden. nu was ze ook wel wat mager maar het lijkt of de buik ' hangt' En als ik aan haar buik kom word ze boos, wat ze anders nooit deed!
Nu heb ik haar nooit echt hengstig gezien. Nu is dat bij iedere merrie natuurlijk anders, maar ik heb nooit iets gemerkt.
Maar zijn er nog meer symptomen waaraan je het kunt zien?
Ik vraag het nog aan mn instructrice deze week wat zij ervan vind en dan ga ik denk ik toch de veearts eens bellen.

Palmera

Re: merrie drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:50

Een veearts kan je 100% zekerheid geven. En die kan je ook vertellen, als het zo is, hoever de merrie dan al is. Wellicht heb je daar ook wat aan ivm een grotere box regelen bijvoorbeeld.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:17

veearts bellen vanaf het internet kunnen wj niet zeggen of de merrie drachtig is of niet.

Zijn haar uiers verandert ?

mony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:41

ja ik ga de veearts ook bellen. ik wacht even tot morgen. of haar uiers verandert zijn weet ik niet maar ik mag er niet aan komen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:17

je hoeft er ook niet aan te komen alleen kijken is al genoeg. Miscchien met een spiegeltje op een stokje :P

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:18

Gewoon op laten voelen dan weet je het meteen. Mijn merrie was ook dragend toen ik dr kocht en zij had amper een buik en amper uier..dus alleen een DA geeft je zekerheid, bokt niet

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:38

het klopt inderdaad dat alleen de dierenarts zekerheid geeft. Want jij zou niet de eerste zijn dat heel bokt vol overtuigd roept drachtig en dat het dan niet zo blijkt te zijn. En andersom natuurlijk ook.

mony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 09:16

jullie hebben gelijk. ik heb zo weer eens les na zoveel weken en dan vraag ik het eens of zij verschil ziet. en dan bel ik de veearts.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:04

hier inderdaad een pony waarvan heel bokt ongeveer vond dat ze er drachtig uit zag, was ook zo maar wacht nogsteeds op een veulen dat niet komt. Onze pony was schijndrachtig.
Ze had alle symthomen maar toen de uitgerekende datum dichterbij kwam liep het opgezwollen uier weer helemaal leeg en was er niets meer te zien als een dikke buik en door de dierenarts bevestigde lege buik.
Succes altijd weer een verrassing zo'n merrie.

mony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:35

ze is idd niet drachtig. vandaag is de veearts geweest. helaas. ik begon me er nu wel op te verheugen maar ja