Vorig jaar was ze bij haar 1e veulen over beschermend in de veulenhengstigheid en toen is ze later gedekt.
Dit jaar wou ik het weer meteen proberen, maar nu (ruim 40 dagen later) heb ik haar nog niet hengstig gezien terwijl ze regelmatig met verschillende hengsten geschouwd word (had dit jaar een grappenmaker die op 1 hengst niet hengstig toonde, en die ander wel, gelukkig moest ze onder die ander
).Bevalling ging niet helemaal vlekkeloos, maar ook niet dramatisch, veulen lag met 1 pootje terug en lag na wat hulp van de VA vlot goed.
Zelf heb ik het idee dat het lichaam er gewoon nog niet aan toe is. Voorheen is ze altijd regelmatig hengstig geweest en is ze in 1x drachtig geworden (vorig jaar 2e hengstigheid omdat ze de 1e keer te beschermend was).
, merrie oogt niet zo vrolijk als anders. Momenteel knapt haar humeur ziender ogen op, maar de cyclus is nog steeds niet op gang gekomen. Wij slaan dit jaar over en beginnen volgend jaar wat eerder, blijkbaar is ze er nog niet klaar voor en we hebben geen zin om nu nog te gaan tobben met hormonen.