Dikke vulva bij hoogdrachtige merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Dikke vulva bij hoogdrachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:39

Hallo allemaal,

Mijn 11 jarige merrie is de 22e van juni uitgerekend van ons eerste veulen. Nu is ze gister begonnen met harsen. Nog kleine dopjes maar toch.. Ook liep er over haar achterbeen een wit plakkerig spoor. Toen ik net bij haar kwam was ze lekker rustig. Alleen houd het veulen een feestje binnenin geloof ik. Ook viel me op dat haar vulva verdikt is..

Wat denken jullie? Nog niks om me druk om te maken of komt het veulen toch eerder ?

Diane65

Re: Dikke vulva bij hoogdrachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:41

Als de vulva wat openstaat, de uier helemaal is opgezet en de spenen ook en er drupt hars of melk uit dan zijn dat wel voortekenen. Ook kun je voelen of de banden verslapt zijn, als haar billen zacht zijn (puddingachtig), van de staartaanzet tot onder de heupbeenderen, is ze misschien toch wel klaar voor bevallen. Maar ja, zo vanachter een computer is het moeilijk te beoordelen....

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:47

Vulva staat nog niet open, uier zelf is wel opgezet en gespannen, tepels mogen nog wat meer. Haar banden zijn al langere tijd wat slapper.
Denk zelf dat het nog wel even duurt! Bedankt voor je reactie!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:49

Ze kunnen weken van tevoren al 'schijnweeen' hebben, de boel moet toch een beetje worden opgerekt voordat het veulen er door kan. En het veulen gaat omstreeks drie weken van tevoren ook nog draaien, dat geeft ook verschijnselen.
Je geeft zelf al aan dat je denkt dat het nog wel even duurt, lijkt mij eigenlijk ook wel ;-).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:05

Het blijft altijd spannend en elke merrie geeft andere tekens. Bij de een komt het heel snel na het kegelen en de ander loopt gerust nog zo 3 weken rond. Wel spannend nu!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 22:09

Het lijkt nu ook of groeid ze bij het uur :P Maar ze harst nu niet meer.. Dus er is weer even rust! Maandag komt de birth alarm dus ze moet het nog even binnenhouden ;)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:25

Dan zal het veulen wel gedraaid zijn ;-). Spannend hoor!!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 23:14

Pff echt wel!! Ga nu nog even heen ( voor de zekerheid ;) ) en dan lekker op bed!