Wie heeft ervaringen met Pavo sos-kit o.i.d.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeborg67

Wie heeft ervaringen met Pavo sos-kit o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 13:05

Hallo,
Mijn drachtige Shire merrie laat vanaf vrijdagmorgen al melk lopen.
Ik weet niet precies wanneer ze uitgerekend is, want ik heb ze pas 2 maanden geleden gekocht en geen echte duidelijkheid kunnen krijgen van de vorige eigenaar omtrent de uitgerekende datum.
Nou is het probleem dat ze niet zo'n klein beetje melk(biest) verliest, maar het loopt er nu dus al dik 4 dagen met stralen uit, de hele dag door.
Als voorzorg heb ik dus het Pavo S.O.S.- veulen kit gekocht met sachetjes biest erin om het veulen alsnog de nodige antistoffen te kunnen toedienen.

Wie heeft zoiets ook al eens meegemaakt??
En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!

Groetjes Ingeborg

Fleuribelle

Re: Wie heeft ervaringen met Pavo sos-kit o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:33

Mijn merrie heeft drie jaar geleden een veulen gehad. Drie maanden voordat ze uitgerekend was had de merrie al een vol uier en liet ze de melk lopen. Ik heb toen via een paardenmelkerij biest geregeld. uiteindelijk na drie weken overtijd werd het veulen geboren. We hebben het veulen de biest gegeven met de fles. De DA heeft na ongeveer 8 uur het bloed van het veulen getest of het genoeg antistoffen had. Dit was gelukkig het geval. Als dit niet zo was dan zou het veulen plasma toegediend krijgen. Mijn merrie is dit jaar weer gedekt en drachtig. Ik ben benieuwd of het dit keer beter gaat.
Succes met je merrie.